סדרת Lyrica של יקב היוצר במהדורה לאספנים

הסדרה עטורת הפרסים נושאת תוויות שנוצרו בפרויקט מיוחד עבור יקב היוצר בשיתוף אמנים צעירים ומבטיחים. 500 בקבוקים בלבד יוצרו עבור כל יצירה, והם עומדים לרכישה לזמן מוגבל

סדרת Lyrica של יקב היוצר
סדרת Lyrica של יקב היוצר

סדרת Lyrica של יקב היוצר תשווק במהדורה מוגבלת לאספנים. הסדרה עטורת הפרסים נושאת תוויות שנוצרו בפרויקט מיוחד עבור יקב היוצר בשיתוף אמנים צעירים ומבטיחים. 500 בקבוקים בלבד יוצרו עבור כל יצירה, והם עומדים לרכישה לזמן מוגבל.

ביקב אומרים על הסדרה: “זהו סיפור על השראה ויצירה, על ניצוץ של גאונות, על צירוף חדש ומרגש של טעמים וניחוחות ורקיחת זני ענבים ייחודים היוצרים יין שהוא אומנות של ממש”.

יקב היוצר יצא עם סדרה של ארבעה סרטונים שתיעדו ארבעה אמנים צעירים שביטאו באמצעות יצירתם “מהי חירות 2018” בעיניהם וכל זאת תחת ההשראה של היוצר. בהמשך פותחו היצירות לתוויות שהולבשו על סדרת הליריקה הים תיכונית של היקב היוצר, בכמות מוגבלת  ל -2,000 בקבוקים שמוספרו בין 1-500 לכל יצירה.

יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון, הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, ומתאימים יותר מכל לאקלים בישראל. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. דגש רב הושם על גידול אופטימלי בכרם, שיאפשר להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר. היין התיישן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים.

המסע בעקבות יין היוצר החל אצל אמן היין פיליפ ליכטנשטיין, יחד עם משפחה המייצרת יין זה דורות. כך נוצרת שרשרת המחברת שמונה דורות של מומחיות ביין, חלום של יינן צרפתי ואשכולות ענבים מכרמים שטופי שמש בישראל.

להלן פרטים על הסדרה:

ליריקה מורבד 2012

יין עדין אך מלא וחזק עם גוף מלא. צבעו אדום ועמוק, בעל ארומות פרחים ופירות יער אדומים. זן ענבים זה מפונק ומחייב תשומת לב מיוחדת וקפדנית לגידולו. הזן הצרפתי הוותיק נטוע בכרם בוטיק בעין דור בגליל. על הזן אומרים עליו שהוא הפינו נואר של הדרום. יין עדין אך מלא וחזק, בעל ארומות פרחוניות משולבות בניחוח פרות יער אדומים.

מכיל 13.1% כהל.

ליריקה ג’ובניל 2013

יין קטיפתי עם חספוס עדין, המשקף את תכונותיהם של שני הזנים המרכבים אותו הגרנאש הצרפתי החלק ועגול והארגמן הזן הצברי היחיד ליין צבע ארגמני עמוק, גוף רך וארומה עשירה בטעמים וניחוחות ייחודים.

מכיל 14.1% כהל.

GSM ליריקה

מופק משלוש חלקות, העליונה נטוע ברנאש, האמצעית במורבדר והתחתונה בסירה בכרם בעין דור. שילוב זנים הנפוץ בעמק הרון שבצרפת. השילוב בין הרכות של הגרנאש, לעושר של הסירה ולארומות הפרחוניות של המורוודר. יוצר יין בעל טביעת אצבע ייחודית, גוף עגול, עדין עם מרקם קטיפתי וארומות תות שדה ופטל.

מכיל 13.5% כהל.

ליריקה ארגמן 2012

יין קטיפתי עם חספוס עדין, עשוי מזן ייחודי ומעניין – שילוב יוצא דופן בין הקרניאן הצרפתי והסוזאו הפורטוגלי. ליין צבע ארגמני עמוק, גוף רך וארומה עשירה בטעמים וניחוחות ייחודים.

מכיל 13.1% כהל.

סדרת Lyrica של יקב היוצר
סדרת Lyrica של יקב היוצר. צילום: יח”צ

אראל ברקאי, מנכ”ל היקב: “סדרת ליריקה האיכותית החלה בלבו של אמן היין פיליפ ליכטנשטיין שמוביל אותנו זה עשר שנים ביקב. מבחינתנו, הנגיעה של היין בכלל ושל יין היוצר בפרט לאומנות היא טבעית. אנו רואים בסדרה זו יצירת אומנות לכל דבר ושמחים להשיקה”.

לכל היינות כשרות בד”צ העדה החרדית.

מחיר לבקבוק: 350 שקל.

מחיר למארז שני בקבוקים: 399 שקל לחגי תשרי.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*