נסי משה תובע את תה ויסוצקי על התכחשות לתרומתו להסכם שחתמה החברה עם חברת Ulker ותאגיד המזון Yildiz

איש העסקים טוען להפרת הסכם והגיש תביעה למתן חשבונות וסעד כספי של מיליון שקל (לצורכי אגרה) כגד חברת תה ויסוצקי. תגובת חברת ויסוצקי מוצרי ייבוא: לא היה שום קשר בין החלטת Ulker לחתימת ההסכם עם חברת ויסוצקי לבין משה נסי, ואין לנו כל ספק כי התביעה תידחה בבית המשפט

ביסקוויטים לתה של חברת אולקר הטורקית. צילום מסך
ביסקוויטים לתה של חברת אולקר הטורקית. צילום מסך

איש העסקים נסי משה, לדבריו בעל קשרים ענפים בארצות שונות בכלל, וידע וניסיון רב בקשירת קשרים עסקיים בין חברות זרות מטורקיה ובין חברות ישראליות בפרט, הגיש תביעה למתן חשבונות וסעד כספי של מיליון שקל (לצורכי אגרה) כנגד חברת תה ויסוצקי מתל אביב.

לדברי התובע, הבעלים של חברת מרלין טקסטיל מתל אביב, הוא התבקש על ידי אייל ויינברג, אחד מאנשי ההנהלה הבכירים של תה ויסוצקי עמו יש לו היכרות משפחתית, לבדוק אפשרות ליצירת קשר עסקי בין תה ויסוצקי לבין חברת Ulker, הנמנית על תאגיד המזון הענק הטורקי Yildiz שבבעלותו מוצרי מזון יוקרתיים רבים כדוגמת: גודייבה.

ואמנם, בסוף חודש יולי 2017 נחתם בין התובע לבין תה ויסוצקי הסכם על פיו הוא מונה לשמש כ”סוכן” לצורך טיפולו ביצירת קשרים מסחריים בין תאגיד Yildiz לשם יבוא מוצרי מזון מהתאגיד הטורקי לישראל ושיווקם בארץ על ידי תה ויסוצקי. זאת, בתמורה לקבלת עמלה בשיעור של 3.5% ממשלוחי הייבוא שלה.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בהרצליה באמצעות עו”ד יגאל כהן נאמר, כי בעקבות פועלו, מאמציו, וקשריו של התובע ובמיוחד לאור היכרותו האישית והמאוד מיוחדת של שותפו מוריס כהן עם גורמים מהמעלה הראשונה בתחום העסקי בטורקיה, נחתם הסכם בין אחת מהחברות הבנות שבתאגיד הטורקי Yildiz לבין תה ויסוצקי, אשר הקנה לה את הזכות לייבא ולשווק באופן בלעדי בישראל את מוצריו הרבים והאיכותיים של התאגיד הטורקי.

לדברי התובע, בעליה של תה ויסוצקי ויו”ר מועצת המנהלים שלה שלום זידלר הודה בפניו שהקשר עם הטורקים נוצר בזכותו, אולם הוא ניסה לגרום לו להסכים להפחית בשכר המגיע לו באומרו לו “לא לקחנו אותך בחשבון, זו טעות שלנו, סגרנו עם הטורקים ושכחנו שיש לנו אותך עם 3.5%”, וכי ב”מרווחים שלנו חסר לנו 3.5% וזה מאוד מכביד עלינו”.

לטענת התובע, בא כוחה של תה ויסוצקי עו”ד ראובן בילט, הרגיע אותו באומרו לו כי הוא חיווה את דעתו המקצועית בפני הנהלת החברה כי עליה לשלם לו את עמלתו, וכי אותה עמלה נלקחה בתחשיביה של החברה, ובסופו של יום היא תשולם לו, ואל לו לדאוג.

ואולם תה ויסוצקי, נטען בתביעה, ברוב עזות מצחה מתכחשת לפועלו של התובע בטענה מופרכת ושקרית לפיה הוא לא עשה דבר וחצי דבר בעניין התקשרותה עם התאגיד הטורקי, וכי הוא אינו הגורם היעיל באותה ההתקשרות. לדברי התובע, אין לו כל יכולת להעריך את התמורה המגיעה לו בשל העדר נתונים מינימליים על סכומי המשלוחים וכמויות המשלוחים אותם הזמינה תה ויסוצקי וכן הזמנותיה העתידיות למשך כל תקופת ההסכם (5 שנים ממועד ההזמנה הראשונה) ועל כן, עד למועד המצאת הנתונים הללו, תוך הערכה בלתי מבוססת, ובאופן משוער בלבד הוא מעמיד את סכום תביעתו על הסך של מיליון שקל תוך שמירת זכותו לתיקון הסכום.

תגובת הנתבעת: “חברת ויסוצקי מוצרי ייבוא, מכחישה מכל וכל את הנטען בכתב התביעה, ותגובתה המפורטת תוגש לבית המשפט במועד הרלוונטי. יש לציין כי לא היה שום קשר בין החלטת ULKER לחתימת ההסכם עם חברת ויסוצקי לבין משה נסי, ואין לנו כל ספק כי התביעה תידחה בבית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*