פרויקט נימוסי שולחן בעידן הסלפי

תערוכת אמנות, תיאטרון וקולינריה בגלריה האוניברסיטאית ברמת אביב, העוסקת באוכל ומקומו בתרבות, כולל הצגת תיאטרון של שניים ממחזותיה הקולינריים של המחזאית הצרפתייה ז'אנין וורמס, אירועים קולינריים, הרצאות, הקרנות סרטים, סיורים ומפגשים עם חוקרים

מתוך תערוכת נימוסי שולחן. צילום מאתר התערוכה
מיצב של האמן הרומני מירצ'ה קנטור מתוך תערוכת נימוסי שולחן. צילום מאתר התערוכה

תערוכת “נימוסי שולחן” – פרויקט ייחודי בגלריה האוניברסיטאית, המשלב קולינריה, אמנות ותיאטרון ועוסק בנושא האוכל ומקומו בתרבות – יצא לדרך בשבוע שעבר בשיתוף פעולה בין החוג לתולדות האמנות והחוג לאמנות התאטרון של הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב.

בן הגרי - הסלמה
בן הגרי – הסלמה

הפרויקט מציג יצירות היסטוריות ועכשוויות, המשקפות התנהגות אנושית חברתית דרך אחת מהפעולות היומיומיות הבסיסיות ביותר. ביצירות, האוכל מופיע לעיתים כחומר ולעיתים כהתייחסות לדרכים בהן אנו חושבים עליו וצורכים אותו. אוצריו הראשיים הם ראש החוג לתולדות האמנות ד”ר ספי הנדלר וראשת החוג לאמנות התיאטרון ד”ר שרון אהרונסון-להבי.

“נימוסי שולחן” כולל תערוכה של אמנים ישראליים ובינלאומיים עכשוויים באוצרות נירית נלסון, הצגת תיאטרון של שניים ממחזותיה הקולינריים של המחזאית הצרפתייה ז’אנין וורמס, אירועים קולינריים באוצרות רונית ורד וסדרת הרצאות, הקרנות סרטים, סיורים ומפגשים עם חוקרים ומומחים בנושאי אוכל, חברה ותרבות.

בתערוכה מוצגות עשרות עבודות של אמנים ישראלים ובינלאומיים כמו  סינדי שרמן, פול מקארתי, הנס אופ דה בק, טונג’ה, דורון רבינא, יעל פרנק, ג’ניפר בר-לב, בן הגרי, אבי סבח, הילה עמרם, מיכה לורי ועוד. חלק מהעבודות נוצרו במיוחד לאירוע, ואחת אף אכילה – פסלי הגבינה של זוהר גוטסמן. בכניסה לגלריה מקדם את פני המבקרים מיצב של האמן הרומני מירצ’ה קנטור – שולחן עצום ועליו כיכרות לחם ומלח.

מהמחזה הקולינריםשל המחזאית ז׳אנין וורמס - ״המתכון״
מהמחזה הקולינרי של המחזאית ז׳אנין וורמס – המתכון

בגלריה עולה הצגה הכוללת שניים מהמחזות הקולינריים של המחזאית ז׳אנין וורמס Jeannine Worms – המתכון (La Recette 1983)  ו-קפה ועוגה (Le Goûter 1971).  וורמס, מהמקוריות במחזאים הצרפתים של המאה ה-20, כתבה מחזות העוסקים באוכל כמגדיר מגדר, מעמד ויחסים בין-אישיים וזו ההפקה הבימתית הראשונה המלאה של מחזותיה אלו בישראל. הקהל מוזמן בתום ההצגה יחד עם השחקניות, לטעימות של דברי מאפה.

פסלי גבינה של זוהר גוטסמן בתערוכה
פסלי גבינה של זוהר גוטסמן בתערוכה

נימוסי שולחן

9.3.18 – 31.7.18

הגלריה האוניברסיטאית

כיכר אנטין, רח’ חיים לבנון פינת איינשטיין רמת אביב, תל אביב 

03-6408860

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*