נדחתה בהסכמה תביעת שופרסל כנגד אל”ה – תאגיד לאיסוף מכלי משקה, בעקבות הליך גישור

בתביעתה על סך 15.5 מיליון שקל טענה שופרסל כי באופן שיטתי ולאורך שנים גזלה ממנה אל"ה סכומים המגיעים לה לפי חוק הפיקדון על מכלי משקה ומכוח ההסכמים ביניהן. לדברי אל"ה, שופרסל קיבלה תשלום מלא בגין כל המכלים בני הפיקדון שהעבירה לה

בקבוקי פלסטיק גדולים. צילום: pixabay

נדחתה בהסכמה ללא צו להוצאות תביעתה של שופרסל כנגד אל”ה – תאגיד איסוף מכלי משקה שהוקם בשנת 2001 לשם הקמה והפעלה של מערך לאיסוף מכלי משקה ולהחזר פיקדונות לגורמים הזכאים לכך על פי דין. זאת, בעקבות הליך גישור שהתקיים בפני המגשר עו”ד שלמה כהן, בסיומו עלה בידי הצדדים להגיע להסכמות באופן שייתר את המשך ניהול ההליך שהחל לפני כשנתיים.

בתביעתה על סך 15.5 מיליון שקל טענה שופרסל כי באופן שיטתי ולאורך שנים גזלה ממנה אל”ה (מונופול מוכרז בשוק איסוף מכלי המשקה במשך שנים רבות) סכומים המגיעים לה לפי חוק הפיקדון על מכלי משקה ומכוח ההסכמים ביניהן והדין, בגין מכלי משקה ששופרסל שמסרה לה למיחזור, ושילשלה אותם לכיסה.

עוד טענה שופרסל, כי בנוסף לאי העברת מלוא דמי הפיקדון, לא העבירה לה אל”ה את דמי הטיפול והעידוד בגין הוצאותיה בטיפול במכלי המשקה הריקים במיונם לסוגים שונים (זכוכית, פלסטיק, פח ועוד) ובאחסנתם עד לאיסופם על ידה.

בכתב התביעה נאמר כי דמי הפיקדון ודמי הטיפול והעידוד בגין מכלי המשקה שנמסרו לאל”ה שלא שולמו לשופרסל הצטברו לסכום של 15.5 מיליון שקל.

אל”ה טענה להגנתה, כי מדובר בתביעה חסרת יסוד אשר הוגשה תוך הטעיית בית המשפט והעלמה מעיניו של עובדות ומסמכים בסיסיים. כתב התביעה ציינה אל”ה משקף מציאות עגומה של כאוס ואי סדרים אצל שופרסל ובסניפיה, ומתיימר להציג בפני ביהמ”ש מציאות אלטרנטיבית על פיה נפגעו באופן מתמשך זכויותיה של שופרסל, ולא היא.

עוד טענה אל”ה כי קיימה אחר כל התחייבויותיה כלפי מקבלי השירותים ושופרסל בתוכם, וכי היא ממלאת אחר נהליה ואחר כל התחייבויותיה כלפיהם.

לדברי אל”ה, שופרסל קיבלה תשלום מלא בגין כל המכלים בני הפיקדון שהעבירה לה, וכי מודל הדגימה מושא תביעתה (כמות המכלים על פיה משולמים דמי הפיקדון נקבעת על יסוד מודל הדגימה) בגיבושו הייתה שופרסל מעורבת, כמי שנמנתה על מייסדות התאגיד, הינו מודל מדעי מקובל בעולם המתוקף מעת לעת על ידי המומחים לסטטיסטיקה, ואשר יישומו נדרש בשים לב להיקף העצום של המכלים בהם מטפל התאגיד.

ת.א. 5146-07-22

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*