משרד הכלכלה והתעשייה הגיש כתבי אישום נגד בעלי עסקי מזון על הפקעת מחירים של מצרכים בפיקוח

במהלך הביקורת מכר אחד הנאשמים למפקחת מטעם המשרד ארבעה מצרכים בפיקוח, במחיר העולה על המחיר המרבי שנקבע להם בחוק הפיקוח ובצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים: : קרטון חלב, לחם פרוס, מלח שולחן ותבנית 12 ביצים

מצרכים בפיקוח. צילום: E-food

משרד הכלכלה והתעשייה הגיש לבתי משפט השלום בתל אביב וברחובות כתבי אישום כנגד בעלי עסקי מזון באשמה של הפקעת מחירים של מצרכים בפיקוח מחירים.

כתב האישום הראשון אחד הוגש כנגד תושב ראשון לציון, הבעלים של בית עסק לממכר מצרכי מזון בחולון. בכתב האישום נאמר כי בסוף חודש נובמבר אשתקד התבצעה ביקורת בבית העסק של הנאשם, על ידי מפקחת מטעם משרד הכלכלה והתעשיה, לצורך בחינת הפקעת מחירים של נצרכים המצויים בפיקוח על פי חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים.

במהלך הביקורת מכר הנאשם למפקחת ארבעה מצרכים בפיקוח במחיר העולה על המחיר המרבי שנקבע להם בחוק הפיקוח ובצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים. המצרכים שנמכרו למפקחת במחירים מופקעים כללו: קרטון חלב, לחם פרוס, מלח שולחן מעולה ותבנית 12 ביצים. החריגה המצרפית בהם נמכרו המצרכים האמורים למפקחת הסתכמה ב-132.05% וההפרש בשקלים בין המחיר המרבי הקובע למחיר המופקע היה בין 0.39 שקל שקל ל-2.7 שקל.

כתב האישום השני הוגש כנגד בעלת חנות תושבת כפר סבא, ברחוב רוטשילד בעיר. בסוף חודש אוקטובר 2018 נאמר בכתב האישום בוצעה ביקורת בחנות על ידי שתי מפקחות מוסמכות מטעם המפקח על המחירים במשרד הכלכלה, וזאת לצורך בחינת הפקעת מחירים של המצרכים בפיקוח מחירים.

הנאשמת, נאמר באישום, מכרה למפקחות שלושה מוצרים במחירים העולים על המחירים המרביים שנקבעו להם. המוצרים שנמכרו היו: גבינה לבנה ושני מוצרי חמאה, כאשר ההפרש בשקלים בין המחיר המרבי הקובע לבין המחיר המופקע היה בין 10 אגורות ל-2.30 שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*