משרד החקלאות מעכב מכולה עם בוטנים בנמל חיפה למרות שהוגשו האישורים שנדרשו

לטענת חברת סובחי נח'לה ובניו, ההחלטה שלא לאשר את כניסת משלוח הבוטנים לישראל, וזאת חרף מאמצי החברה והשלמת תעודת הבריאות שסופקה על ידי הרשויות ההודיות, ניתנה שלא כדין, תוך חריגה מסמכות, ללא כל ביסוס עובדתי ותוך פגיעה חמורה בחופש העיסוק ובזכות הקניין שלה

צילום: h.zell ויקימדיה
צילום: h.zell ויקימדיה

חברת סובחי נח’לה ובניו, יבואנית ויצרנית בתחום המזון, הגישה עתירה מנהלית למתן צו על תנאי המורה למשרד החקלאות ופיתוח הכפר לבוא ולנמק מדוע לא יינתן לה אישור לשחרור משלוח בוטנים מהודו, אשר שחרורו לידיה מעוכב עוד מיום הגעתו לישראל ביום ה-7 לינואר.

לדברי החברה היא ייבאה בוטנים מהודו, שנועדו לשמש אותה לטובת ייצור בוטנים מצופים במפעלה שבשפרעם. בעתירה נאמר, כי מכולת הבוטנים הראשונה והיחידה עד כה שייבאה העותרת מהספק האמור הגיעה ארצה עוד ביום ה-7 בינואר השנה, אולם מנהל השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, הגורם המוסמך להתיר כניסת משלוח צמחים ומוצרי צמחים לישראל ובפרט משלוח בוטנים, החליט לאסור על כניסת מכולת הבוטנים האמורה לישראל. זאת, בטענה לפיה חסרה הצהרה בתעודת הבריאות מארץ הייצוא אשר הוגשה למפקח בנמל חיפה.

לדברי חברת סובחי נח’לה ובניו, היא פעלה במהירות וביעילות על מנת להשלים את החסר בתעודת הבריאות שהונפקה על ידי הרשויות בהודו, ארץ יצור הטובין, וזאת על אף הקשיים הביורוקרטיים הרבים הכרוכים בדבר.

לטענתה, ההחלטה שלא לאשר את כניסת משלוח הבוטנים לישראל, וזאת חרף מאמציה והשלמת תעודת הבריאות שסופקה על ידי הרשויות ההודיות, ניתנה שלא כדין, תוך חריגה מסמכות, ללא כל ביסוס עובדתי, ותוך פגיעה חמורה בחופש העיסוק ובזכות הקניין שלה.

בעתירה נאמר, כי מכולת הבוטנים שיובאה על ידי העותרת מעוכבת בנמל חיפה יותר משבעה שבועות, וכי העותרת נאלצת לשאת בעלויות גבוהות הנצברות בגין אחסון ודמי שהייה בנמל, וסופגת נזקים כבדים מאוד בשל העיכוב בשחרור המכולה, הגורם לעיכוב בייצור מוצרי בוטנים מצופים על ידה.

תגובת משרד החקלאות לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*