מרכז מבקרים חדש ליקב יתיר: יין במדבר

המקום נפתח לקהל הרחב ויאפשר לכל אחד לגלות את עולם היין של יקב יתיר, להכיר את ההיסטוריה של המקום ולהרגיש את החיבור למדבר. במרכז יערכו סיורים וטעימות של מיטב יינות היקב בשני מסלולים

מרכז המבקרים של יקב יתיר. צילום: דוד סילברמן Photo by David Silverman/DPSimages Copyright © 2021 David Silverman. All Rights Reserved.

יקב יתיר, השוכן למרגלות המצודה הקדומה בתל ערד, משיק מרכז מבקרים חדשני ומודרני המותאם לרוח המותג. המרכז החדש ממוקם למרגלות המצודה בתל ערד היהודאית, מרחק עשר דקות מהכרמים הממוקמים ביער יתיר, בלב אזור התיירות של יער יתיר וסמוך לאתרים נוספים כגון: רובע האומנים בערד, אתר סוסיא, מצדה וים המלח.

ליער יתיר שבדרום הרי יהודה יש היסטוריה עשירה של ייצור יין, מדובר באחד האזורים המשובחים לגידול גפן, שקיים תעשיית יין ענפה ומפותחת עוד בימי קדם, לפני 2,800 שנה, כשהחקלאים שחיו בתקופה בין חורבן הבית השני לראשית התקופה המוסלמית, התפרנסו בעיקר מגידול ענבים וזיתים וייצאו את התוצרת למצרים, לרומא וגם לרחבי ישראל.

יינות יקב יתיר. צילום: דוד סילברמן
Photo by David Silverman/DPSimages Copyright © 2021 All Rights Reserved

בין מטרותיו של היקב יתיר, לדברי הבעלים: “להדגיש את הייחודיות הטמונה ביינות המיוצרים ברמה הגבוהה ביותר בטכנולוגיה וציוד עדכניים, וכמובן בכרמים האיכותיים הנטועים באדמת גיר חרסיתי באזור גידול (טרואר) מהמרתקים בארץ”.

מרכז המבקרים של יקב יתיר מציע בימים אלה חוויה המשלבת חשיפה לעולם היין האיכותי של היקב, היסטוריה ונוף מדברי מרהיב.

מרכז המבקרים מציע שני סוגי ביקורים:

טעימה בסיסית – טעימה מודרכת של שלושה סוגי יין לבחירה במרכז המבקרים. מחיר: 50 שקל לאדם.

סיור רחב – סיור מודרך ביקב, הכולל ביקור וצפייה בתהליכי עשיית היין החדשניים, ביקור באולם החביות בליווי הסברים על ההיסטוריה של היקב והחזון להקמתו. לאחר מכן תתקיים טעימה מודרכת של חמישה סוגי יינות עם פלטת גבינות. מחיר: 100 שקל לאדם.

חנות היקב מציעה למכירה את מגוון יינות היקב (יער יתיר – יין הדגל של היקב, נחל יתיר אדום ולבן, הר עמשא אדום ולבן ויתיר זני פטי ורדו) ובנוסף את חבית 80, הזמינה לרכישה בחנות היקב בלבד.

כמו כן, ניתן לרכוש מארז פיקניק הכולל קרקרים עבודת יד, גבינות בוטיק מיושנות, ארגז יין מעץ, שתי כוסות יין, פותחן, מפה וכלים מתכלים ולצאת לארוחה רומנטית בטבע במחיר 180 שקל.

מרכז המבקרים של יקב יתיר. צילום: דוד סילברמן
Photo by David Silverman/DPSimages Copyright © 2021. All Rights Reserved

שעות פעילות מרכז המבקרים:

א-ה 9:00-16:00

ו’ – 10:00-14:00

לתיאום מראש ומידע נוסף: 054-6458871

מרכז המבקרים של יקב יתיר. צילום: דוד סילברמן
Photo by David Silverman/DPSimages Copyright © 2021. All Rights Reserved

על אודות יקב יתיר:

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד הייחודי. כרמי יקב יתיר נטועים בגובה רב, באדמת גיר חרסיתי, על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. הכרמים נהנים מאקלים חצי מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין.

מחירי היין :
רוזה – 105 שקל
הר עמשא – 105 שקל
הר עמשא לבן – 105 שקל
פטי ורדו – 145 שקל
נחל יתיר אדום ולבן – 150 שקל
יער יתיר – 250 שקל
דרום אדום/לבן / רוזה – 80 שקל
חבית 80-120 שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*