“מקבלים מכלים ריקים רק בחורף”: ייצוגית נגד 17 משיבות בטענה להפרת חוק הפיקדון

המבקש טוען כי כל אחת מהמשיבות מפרה באופן שיטתי, יומיומי ומקומם את הוראות החוק וכי בעיניהן הוראות הדין מהוות המלצות בלבד אשר לשיטתן גם אותן, כמו את מכלי המשקה, יש לזרוק לפח

בקבוקי פלסטיק גדולים. צילום: pixabay

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-840 מיליון שקל הוגשה כנגד 17 משיבות, ביניהן רשתות שיווק, חנויות נוחות, ובתי עסק, בטענה להפרת הוראות חוק הפיקדון על מכלי משקה.

המבקש עו”ד רועי עמוס מתל אביב, טוען כי כל אחת מהמשיבות מפרה באופן שיטתי, יומיומי, ומקומם את הוראות חוק הפיקדון, וכי בעיניהן הוראות הדין אשר להן תכליות חשובות, הן סביבתיות והן כלכליות, מהוות המלצות בלבד אשר לשיטתן גם אותן כמו את מכלי המשקה, יש לזרוק לפח.

לטענתו, סירוב המשיבות לקבל מכלי משקה ריקים ולהשיב את דמי הפיקדון הוא לפעמים פשוט וישיר, אך לעיתים הוא מוסווה בטענות סרק ביניהן: “אין לנו הסכם עם המדינה”, “אפשר רק בחורף”, “אפשר רק כשהמנהל נמצא”, “הבחור שאחראי לא נמצא”, “אין לנו מחסן”, “המחסן מלא”.

בנוסף, נשמעות טענות שעניינן הגבלת שעות וימים, בניגוד להוראת החוק לפיהן בית העסק חייב לעמוד בהוראות החוק בכל שעות הפעילות שלו, ואינו רשאי להגביל את השבת הפיקדון לשעות או לימים מסוימים.

המבקש מציין כי בסניפים מסוימים של חלק מן המשיבות מוצבות מכונות אוטומטיות לאיסוף מכלי משקה ריקים, ואולם פעמים רבות המכונות הללו מקולקלות ומושבתות למשך ימים ארוכים, אינן מקבלות מכלי משקה מסוימים, ללא סיבה, או מכלי משקה עם מעיכות / פגמים.

בבקשה נטען כי הפרת הוראות החוק גרמו לצרכנים לנזק ממוני המתבטא בסכום דמי הפיקדון ששילמו בעד מכלי המשקה שרכשו, וכן לנזק בלתי ממוני הבא לידי ביטוי באובדן זמן, טרחה, ותחושות קשות ביניהן תסכול, כעס ואי נוחות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*