מסעדת טורו מבקשת להורות למועצה הדתית ירושלים לבטל הנחיה המחייבת אותה בהעסקת שני משגיחי כשרות

לדברי מסעדת טורו, בכוונת המועצה הדתית למנוע את תעודת הכשרות שלה עד למינוי המשגיחים מטעמה, ללא כל הצדקה בדין, ללא נחיצות כלל וכלל, ורק למטרת "סידור עבודה" עבור שני משגיחים חדשים, תוך התעלמות מהנזק הכספי שייגרם לה

מסעדת טורו. צילום: אתר המסעדה

מסעדת טורו – מסעדת שף ים תיכונית, השוכנת בשכונת משכנות שאננים בירושלים, מבקשת מבית המשפט המחוזי בעיר להורות למועצה הדתית ירושלים לבטל את הנחייתה המחייבת אותה בהעסקת שני משגיחי כשרות (ערב ובוקר) בכל הנוגע לנוהל אריזת הבשר. בית המשפט  מתבקש עוד לקבוע כי הנחיית המועצה הדתית אינה שוויונית, אינה בתחום “דיני הכשרות בלבד”, ולכן אינה תקפה. בנוסף, להורות למועצה הדתית לעכב את ביצוע הנחייתה ולהשאיר בתוקף את תעודת הכשרות שלה, וזאת עד למתן פסק הדין בעתירתה.

לדברי מסעדת טורו, בכוונת המועצה הדתית למנוע את תעודת הכשרות שלה עד למינוי המשגיחים מטעמה, ללא כל הצדקה בדין, ללא נחיצות כלל וכלל, ורק למטרת “סידור עבודה” עבור שני משגיחים חדשים, תוך התעלמות מהנזק הכספי שייגרם לה.

בעתירה נטען, כי ההנחייה האמורה לעניין אריזת הבשר, שהתקבלה לפי המלצת מנהל אגף הכשרות והשחיטה, היא תמוהה ונחזית כאמתלה והטעיה, שהרי לא השתנה דבר מתחילת הפעלת המסעדה לפני כשבע שנים, לא בדיני הכשרות ולא בנוהל הבשר במסעדה.

על כן תמוהה הנחיית המועצה הדתית ומצביעה באופן חד משמעי על שיקולים זרים, שלא באו מעולם הכשרות אלא מעולם “סידור העבודה”. העותרת מציינת, כי מיום הקמתה קיימת לה אריזת ואקום בה נארז הבשר המגיע “חותם בתוך חותם” בהתאם להנחיית הרבנות הראשית, ונחתם על ידי אריזת הוואקום ועל ידי המשגיח, וכי הנחיית הרבנות בעניין קבלת הבשר מולאה כלשונה מאז ומעולם.

לדברי העותרת, במסגרת ההנחייה האמורה נקבע עוד, כי משגיח הכשרות הנוכחי יפוטר על ידה והיא זו שתישא בעלויות פיטוריו. בית המשפט מתבקש עוד להורות על מינוי משגיח למסעדה מטעמה של המועצה הדתית אשר ימומן על ידה.

עוד טוענת העותרת, כי כפיית העסקה של המשגיחים על ידי הרבנות מעמידה את המשגיחים בניגוד עניינים קלאסי שיש לעצור. לדבריה, היא פנתה פעמים רבות אל המועצה הדתית על מנת להבין את בסיס השינוי בהנחיית הכשרות, אולם כל פניותיה הושבו ריקם, תוך הסבר כי ההנחייה היא “מלמעלה”.

לסיכום, נאמר בעתירה, המועצה הדתית קיבלה החלטה לפטר משגיח כשרות ולמנות תחתיו שני משגיחים “לסידור עבודה”, הכול תוך עיוות העובדות, סילוף המציאות בדרך שאין שנייה לה כאילו נדרשת השגחת כשרות נוספת.

תגובת המועצה הדתית ירושלים לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*