מחלבת טרה מבקשת מבית הדין לאסור בצו מניעה זמני על עובדי המפעל להשבית את המפעל ללא הגבלת זמן

בטרה אומרים, כי מצב הדבר הנוכחי מטיל צל כבד על עתידה של המחלבה ושל עובדיה. בתגובה לבקשה נטען על ידי ההסתדרות כי מדובר בשביתה שהוכרזה כדין בעילות כלכליות מובהקות וכאמצעי אחרון למול התנהלות חד צדדית ומגמתית של ההנהלה

מחלבות טרה בנתיבות. צילום מסך, אתר אשטרום

השותפות הכללית מילקו (טרה) בעלת מפעל החלב הידוע כ”מחלבת טרה” בפארק התעשיה נ.ע.מ ליד נתיבות, מבקשת מבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע לאסור בצו מניעה זמני על עובדי המפעל לנקוט בצעדים ארגוניים במסגרתם תושבת העבודה במפעל ללא הגבלת זמן.

לדברי המבקשת, המהווה חלק ממערך החלב בחברה המרכזית ליצור משקאות קלים, ההידברות בין הצדדים לא עלתה יפה, ונציגות העובדים (ההסתדרות) דחתה בביטול את הצעותיה המפליגות ליישוב הסכסוך עליו כביכול נסבה השביתה הכללית המיועדת. זאת, באופן המבסס את המסקנה כי מנוי וגמור עם נציגות העובדים להשבית את העבודה במפעל מטעמים הזרים לעילות שהיא מונה כעילות השביתה.

בפנייה לבית הדין נאמר, כי המפעל מנהל באופן שוטף פעילות בהיקף של מיליוני ליטרים של חלב, וכי תהליכי הייצור במחלבה הינם ממושכים ורגישים, ופגיעה ברצף הפעילויות תמנע את השלמת ייצור המוצרים המוגמרים ותוביל לפגיעה באיכותם ואף להשמדתם.

עוד נטען, כי השביתה המתוכננת תגרום לחברה לאבד נתח שוק לטובת מתחריה ולאיבוד שטחי מדף, וכי לחברה ייגרמו נזקים כבדים לאין שיעור מדי יום. לדברי המבקשת זה כשישה חודשים מצוי המפעל תחת עיצומים ואיומי השבתה המופעלים והמוצאים לפי העניין על ידי נציגות העובדים חדשות לבקרים, ושום מפעל יצרני אינו מסוגל להמשיך ולתפקד במצב דברים מעין זה, קל וחומר מחלבה המאופיינת באילוצים תפעוליים והסובלת מקשיים כלכליים ניכרים.

עוד נטען בבקשה, כי השביתה המיועדת והימשכותו של מצב הדבר הנוכחי מטילים צל כבד על עתידה של המחלבה ושל עובדיה.

בתגובה לבקשה נטען על ידי ההסתדרות כי מדובר בשביתה שהוכרזה כדין בעילות כלכליות מובהקות וכאמצעי אחרון למול התנהלות חד צדדית ומגמתית של ההנהלה. לדברי ההסתדרות, בידי העובדים עילת שביתה כלכלית מוצקה והם פועלים כאמצעי אחרון להסדרת השלכות השינויים החד צדדים והדורסניים שהחילה ההנהלה.

לדברי ההסתדרות, כל תכליתה של הבקשה הינה מתן אפשרות למבקשת להמשיך לפעול חד צדדית, לשנות סדרי עולם, וכמובן להימנע מההידברות שהיא לב ליבה של תקופת הצינון. מתן צו מניעה כמבוקש, טוענת ההסתדרות, לא יביא לרגיעה ביחסי העבודה, אלא נהפוך הוא הוא ייקבע מצב של חוסר כבוד ואמון בין הצדדים.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*