מועצת הדבש קוראת לרכוש דבש מדבוראי ישראל

עם בוא השנה החדשה, מבקשת המועצה לתמוך במכירה ישירה של דבש איכותי מתוצרת הארץ. לדבש זני, שמחויב ל-80% מזן אחד של פרח, יש טעם מיוחד וניתן להשוות אותו ליין

בישראל קיים מגוון רחב של דבש זני הנובע מסוגי פריחה רבים, כך שבנוסף לדבש ההדרים ופרחי הבר, אפשר למצוא סוגי דבש מגוונים ושונים בטעם, בצבע ובמרקם, כדוגמת דבש אזוב (זעתר), קורנית, דרדר, אשל, אבוקדו, פרחי בצל ועוד. דבש זני – זן אחד של פרח המחויב ל-80% צוף של אותו זן. דבוראי של דבש זני דרוש להמון עבודה.

פרחי הצוף הם עונתיים והדבוראי חייב להציב את הכוורות ביום בו הם מתחילים לייצר צוף, ולקחתן לפני שהם מפסיקים לייצרו. לדבש זני טעם מיוחד וניתן להשוות אותו ליין. ההערכה הגוברת הן לסגולותיו הבריאותיות של הדבש והן לערך המוסף של טעם וריח, גורמים להעדפתו על פני סוכר מעובד ואפילו על פני תחליפי סוכר דיאטטיים. לא בכדי קיבל הדבש את שמו השני – הממתיק הטבעי של הטבע.

בנוסף למכירה הישירה ניתן לבקר במכוורות התיירותיות, המציעות פעילות מעשירה ללמידה על עולמן של הדבורים כולל טעימות דבש זני. כל זאת, כאשר יתאפשר לטייל ועל פי התו הסגול.

זאב מידן, מנכ”ל מועצת הדבש, אומר: “לאחר תקופת המשבר הכלכלי עקב הקורונה והשריפות בדרום וממש לפני חגי תשרי, אני קורא לציבור לרכוש תוצרת חקלאית ישראלית לקראת החג. אפשר לרכוש דבש טהור, טעים ובריא, ישירות מהדבוראים ובכך לעודד את החקלאות בארץ. בראש השנה זו הזדמנות להכיר מקרוב את עולם המכוורת ודבורת הדבש, בדרך חווייתית ולהבין, כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע, שאחראית להאבקה (הפרייה) של  80% מהיקף הגידולים החקלאיים”.

מנתוני מועצת הדבש לקראת חגי תשרי עולה, כי צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ-5,000 טונות של דבש ובחגי תשרי ישווקו בישראל כ-2,000 טונות דבש שהם 40% מהביקוש הישראלי. כיום פועלים בישראל כ-510 דבוראים המטפלים ב-120 אלף כוורות, מתוכן מוצבות 80 אלף כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.

פרטים נוספים על מכוורות, זני דבש ומרכזי מבקרים אפשר למצוא באתר מועצת הדבש.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*