מונה מפרק זמני לחברת אולטרא שי ששיווקה והפיצה תווי שי של שופרסל

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה בטינה טאובר אישרה את מינויו של עו"ד איתי פריימן כמפרק הזמני של חברת אולטרא שי מיום ה-7 בנובמבר, והסמיכה אותו לתפוס את רכושה, לבדוק את מצב עסקיה ולנהל משא ומתן עם כל גורם שיביע התעניינות ברכישת עסקי החברה

מקור: pixabay
מקור: pixabay

בית המשפט המחוזי בחיפה מינה מפרק זמני לחברת אולטרא שי (1800) שבבעלות עדי ושיר קובה, שעיקר פעילותה החל משנת 2011 הייתה רכישת תווי שי מחברת שופרסל ושיווק והפצה שלהם בין לקוחותיה: חברות, ועדי עובדים, וארגונים שונים. הבקשה הוגשה על ידי חברת קאונטרי כפר ורדים ונטען בה כי בעלי המניות של החברה נמלטו מן הארץ במהלך חודש ספטמבר ופיטרו את עובדיהם.

במבוא לבקשה נאמר כי מדובר בחברה ותיקה אשר למגינת הלב הובלה אל פי פחת על ידי בעלי מניותיה ומנהליה, אשר כשלו, כזבו והכזיבו, שלחו ידם בכספי החברה כמו גם בכספי לקוחותיה ונושיה, וכעת עושים כל שביכולתם על מנת לחמוק מקבלת אחריות על מעשיהם, כמו גם מתשלום חובותיהם וקיום התחייבויותיהם כלפי לקוחות, ספקים ועובדים.

לטענת המבקשת, בחודשים האחרונים רקמו בעלי ומנהלי החברה תכנית לריקון קופתה והותרת חובות בהיקף מיליוני שקלים ללקוחותיה ולנושיה. בבקשה נאמר, כי החל מחודש יולי חלה התדרדרות במצב החברה נוכח הניהול הקלוקל של בעליה. כך, בין היתר, חדלה החברה מלספק לקוחותיה את תווי השי אותם רכשו ועליהם שילמו, ובתחילת חודש אוגוסט פוטרו כל עובדי החברה ומנהלי החברה הודיעו כאילו אין ביכולתם לשלם לעבדים את שכרם ויעצו להם לפנות למוסד לביטוח לאומי.

עוד נטען בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה”ד נועה הבדלה וגילי כהן ארזי, כי מנהלי החברה עשו מאמצים לרוקן את חשבונותיה כמו גם את חשבונותיהם האישיים,  ועשו שימוש פסול בשיקים של החברה על מנת לשלם לשופרסל כ-3 מיליון שקל בגין תווי שי שסיפקה להם שופרסל.

בבקשה מצוין, כי חגית בוחבוט הבעלים של חברת קאונטרי כפר ורדים, סייעה לעדי ושיר קובה ברכישת תווי שי משופרסל וזאת לבקשת רוני קובה אביהם, בן זוגה עמו נישאה לפני כשנה, ועובד החברה מאז הקמתה בחודש ינואר 2008 והמייסד שלה. לדבריה, בעלי החברה, בניו של רוני קובה, התחייבו כלפיה להפקיד כספים לשם כיסוי מלא של השיקים של חברת קאונטרי כפר ורדים באמצעותה שולמה התמורה בעבור רכישת תווי השי משופרסל. ואולם על רקע סכסוך משפחתי בין הצדדים והפגיעה באביהם, בן זוגה, היא הודיעה לאחים כי עליהם להשיב לה לאלתר את השקים ואסרה עליהם לעשות בהם שימוש. ואולם האחים קובה מסרו לשופרסל את השיקים הגנובים בהיקף של 3 מיליון שקלים והם מחזיקים שלא כדין בשיקים גנובים נוספים של חברת קאונטרי כפר ורדים,  וכי היא הגישה תלונה על כך במשטרה.

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה בטינה טאובר שבה ואישרה ביום א’ את מינויו של עו”ד איתי פריימן כמפרק הזמני של חברת אולטרא שי מיום ה-7 בנובמבר, והסמיכה אותו לתפוס את רכושה, לבדוק את מצב עסקיה ולנהל משא ומתן עם כל גורם שיביע התעניינות ברכישת עסקי החברה.

בהחלטתה ציינה השופטת כי בעלי החברה עזבו את הארץ במהלך חודש אוקטובר ולא שבו עד היום, וכי בא כוחה של החברה הודיע כי לחברה אין התנגדות למתן צו פירוק לנוכח היקלעותה להליכי חדלות פירעון.

בינתיים הגיש המפרק הזמני דוח בו נאמר כי חובותיה הנטענים של חברת אולטרא שי מוערכים בכ-9 מיליון שקל (כ-5 מיליון כלפי שופרסל והיתרה כלפי הבנק הבינלאומי), זאת עוד קודם שנתקבלו פניות מיתר נושיה לרבות עובדיה ולקוחות שנטען כי לא קיבלו לידיהם את התווים אף ששילמו את תמורתם.

במקביל, שופרסל פרסמה הודעה לציבור באתר שלה: “שופרסל ביטלה את התקשרותה עם חברת אולטרא שי, אשר הפיצה תווי קנייה (לרבות תווי קנייה של שופרסל), וזאת מאחר שאולטרא שי הפרה את ההסכם עמה, קיבלה משופרסל תווי קנייה אך לא סיפקה אותם ללקוחותיה, למרות שקיבלה מהם כספים מראש. הציבור מוזהר מתשלום לאולטרא שי ללא קבלת התווים במועד העברת הכספים”.

את תגובת אולטרא שי לא ניתן היה להשיג.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*