מהפכת השקיות בניצת הדובדבן – הסוף לפלסטיק

הנהלת הרשת החליטה להוציא מ-45 סניפי הרשת את שקיות הפלסטיק ובמקומן יוצבו בקופות שקיות נייר קשיחות כחלק ממטרות הרשת לשמור על איכות הסביבה ולעודד צרכנות אקולוגית

שקית הנייר של ניצת הדובדבן
שקית הנייר של ניצת הדובדבן

הנהלת רשת ניצת הדובדבן החליטה להוציא מ-45 סניפי הרשת את שקיות הפלסטיק (לא חייבת מבחינת החוק) ובמקומן יוצבו בקופות שקיות נייר קשיחות כחלק ממטרות הרשת לשמור על איכות הסביבה ולעודד צרכנות אקולוגית.

מבדיקה שנערכה ברשת עולה שבשנת 2018 השתמשו לקוחות הרשת בכ-3 מיליון שקיות פלסטיק. הנהלת רשת ניצת הדובדבן הפועלת בתחום מזון אורגני ומזון בריא וכוללת 45 סניפים, החליטה לבצע מהפכה בתחום השקיות ברשת ולהוציא מהרשת את שקיות הפלסטיק שהנזק הסביבתי שלהן מתחיל בשלב ייצור השקיות ומסתיים בזריקתן לאחר השימוש, כאשר קצב ההתכלות של שקיות הפלסטיק הינו איטי מאוד והטמנתן בקרקע גורמת נזק בלתי הפיך למי התהום ולקרקע ולפליטת גזים וחומרים רעילים הפוגעים בסביבה, ובמקומן להציב בקופות שקיות נייר קשיחות בשני גדלים לשימוש הלקוחות.

שקיות הנייר יהיו בשני גדלים : בגודל 28 ס”מ / 29 ס”מ ובגודל של 32 ס”מ / 26 ס”מ. עלות שקית נייר קשיח תהיה כ-10 אגורות.

מבדיקה שנערכה ברשת עולה שבשנת 2018 השתמשו ברשת בכ-3 מיליון שקיות פלסטיק ובמקומן יכנסו החל מהשבועות הקרובים באופן הדרגתי כ-3 מיליון שקיות נייר קשיח.

מהרשת נמסר, כי חוק השקיות הפחית בכ-50% את צריכת שקיות הפלסטיק ברשתות הקמעונאיות (חיסכון של כ-7,000 טונות פלסטיק בשנה) אך רשת ניצת הדובדבן לא כלולה על פי חוק השקיות בקריטריונים כרשת קמעונאית גדולה ולכן צעד זה של הרשת הוא חלק מה-DNA של הרשת לשמור על הסביבה, לעודד צרכנות אקולוגית ושינוי תפיסתי והתנהגותי בצרכנות.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*