מבעבעים של יקב גנצ’יה לקראת הסילבטר והנובי גוד

היקב מפיק היום מנעד מכובד של יינות פרימיום מבעבעים זוכי פרסים מן הכרמים שבצפון איטליה, כולל פרוסקו, מוסקטו ד'אסטי, אסטי ומוסקטו רוזה

יקב גנצ'יה. צילום: יח"צ

יקב גנצ’יה הוא יקב היסטורי והראשון שייצר מבעבעים באיטליה. בשנת 1859 המציא קארלו גנצ’יה את מבעבע מוסקטו הראשון וכך נולד היין המבעבע האיטלקי הראשון. ממבעבע מוסקטו ועד לספומנטו אסטי, גנצ’יה היה חלוץ ההצלחה של ייצוא היין האיטלקי. כיום מפיק היקב מנעד מכובד של יינות פרימיום מבעבעים זוכי פרסים מן הכרמים שבצפון איטליה, כולל פרוסקו, מוסקטו ד’אסטי, אסטי וכן מוסקטו רוזה.

אסטי גנצ'יה
אסטי גנצ’יה

גנצ’יה מציע לקראת הסילבטר והנובי גוד את יינותיו:

גנצ’יה אסטי (כשר)

הטעמים הצימוקיים של גנצ’יה אסטי מאוזנים בחומצה פירותית טבעית ומרעננת וסיומת חדה ונקייה, למרות המתיקות הדבשית. היין נהדר כאפרטיף מענג או כיין למסיבות, אירועים וחגיגות, ואף לצד עוגת פירות ופודינגים.

כוהל: 7.5%

גנצ’יה פרוסקו

גנצ’יה פרוסקו מופק ממבחר של ענבי גלארה ממחוז ונטו, צפון איטליה, בהתאם למסורת ותרבות יין ארוכה באזור זה. הפרוסקו מפגין בשומת עדינה ורמזים ללחם, תפוזים ולימונים, כמו גם ניחוחות של תפוחים ירוקים וצהובים. הטעם בושמתי, עדין, חלק, טרי ונעים. הרב גוניות, הקלילות והרעננות  ינעימו את כל סוגי החך.

כוהל: 11.5%

גנצ’יה מוסקטו רוזה

גנצ’יה מוסקטו רוזה מופק ממבחר ענבים מצפון איטליה, שנבצרו בסלים קטנים כדי לשמר את הבשומת והטעם. זהו יין מבעבע אדום מתוק, מוסקטו רוזה מיוחד לא רק בשל צבעו הבהיר והבועות הבוהקות, אלא גם בשל הטעם החלק הרב שכבתי. בשומות של ורדים, אפסרסקים ופטל.

כוהל: 11.5%

גנצ'יה ברוט
גנצ’יה ברוט

גנצ’יה ברוט

צבע קש בהיר עם גוונים ירקרקים. טעם קליל, יבש עם רמזים של מינרלים ופרחים, תוך שהוא שומר על יציבות ורעננות מיוחדת. ליין בשומת פירותית, רעננה ועוצמתית, עם רמזים לפירות לבנים ופרחי בר. היין נהדר לאוכל, הודות לטעם היבש ולרעננותו – אפריטיף מושלם. הוא גם יתאים לצד מנות דגים מן הים התיכון, סלטים קלים ורוטב בשר לבן.

כוהל: 11%

מחיר – לכל סוגי גנצ’יה אלו בחנות יין : 49.90 שקל.

 

 

גאנצ'יה יקב
יקב גאנצ’יה 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*