לקראת השנה החדשה – המבעבעים של גאנצ’יה

יורוסטנדרט מייבאת מנעד רחב של יינות פרימיום מבעבעים מן הכרמים שבצפון איטליה – גנצ'יה אסטי, גנצ'יה מוסקו רוזה, גאנצ'יה ברוט ו-גאנצ'יה פרוסקו DOC

היינות המבעבעים של גאנצ'יה, צילום: יח"צ
היינות המבעבעים של גאנצ'יה, צילום: יח"צ

יורוסטנדרט מייבאת לקראת חגיגות ראש השנה האזרחית ובכלל את יינות גאנצ’יה – גאנצ’יה ברוט ו-גאנצ’יה פרוסקו DOC. בנוסף לשני מבעבעים אלו מייבאים מיקב גאנצ’יה יינות מבעבעים נוספים. 

בשנת 1865 הפיק קרלו גאנצ’יה את היין המבעבע האיטלקי הראשון, שיטה קלסית המבוססת על ענבי מוסקטו, ולכן היין נקרא בזמנו שמפניית מוסקטו. חברת גאנצ’יה נוסדה כבר בשנת 1850 בעיר קאנלי (Canelli) שבפיימונטה, איטליה, על ידי קרלו גאנצ’יה. החברה יצרה גם את הוורמוט הלבן הראשון בשנת 1893. כושר הייצור של יקב גנצ’יה היוא יותר מ-40 מיליון בקבוקים שמופקים ב-4 קילומטרים של מרתפים תת-קרקעיים, שמכונים הקתדרלות התת-קרקעיות של גאנצ’יה, בשל הארכיטקטורה הייחודית להם. סגנון הארכיטקטורה אידאלי לעולם היין – המרתפים שומרים על טמפרטורה קבועה שנועדה להבגרת יינות איכות.

היקבים המכונים הקתדרלות התת-קרקעיות של גנצ'יה, צילום: יח"צ
ארכיטקטורה ייחודית. היקבים המכונים הקתדרלות התת-קרקעיות של גנצ’יה, צילומים: יח”צ

גאנצ’יה ברוט

גאנצ'יה ברוט
גאנצ’יה ברוט

עובדות מרכזיות:

  • מגוון זני ענבים לבנים מאזורי יין שנבחרו בקפידה באיטליה ובאיחוד האירופי
  • שיטת הפקה: שארמה
  • כוהל: 11%

רשמי טעימה: גאנצ’יה ברוט הוא יין איטלקי יבש, נעים, רענן עם טעם עוצמתי וצבע צהוב קש ושוליים ירקרקים. בועות קלות, עשירות וקבועות וצלילות בוהקת. התסיסה הראשונה מתרחשת במיכלי תסיסה בטמפרטורה מבוקרת של 17-18 מעלות צלזיוס, כדי להעצים את הבשומת העדינה של יין מסגנון זה. לאחר מכן, היין מעודן בשיטת מרטינוטי (Martinotti) בהתססה איטית במיכלים סגורים בטמפרטורה של 15-18 מעלות צלזיוס.

אידיאלי לאקדם (אפרטיף), במטבח ים-תיכוני ישתלב לצד דג או לפני הארוחה. טמפרטורת הגשה מומלצת: 8-10 מעלות צלזיוס.

גאנצ’יה פרוסקו DOC 

עובדות מרכזיות:

  • ענבי גלרה (Glera) ממחוז ונטו.
  • מותג DOC
  • שיטת הפקה: שארמה
  • כוהל: 11.5%

רשמי טעימה והצעת הגשה: גאנצ’יה פרוסקו הוא יין מבעבע יבש ומאוד רענן, עם טעם פירותי ורמזים לאדר (מייפל). לאחר הבציר, הענבים נמעכים בעדינות ומותססים באופן שמופק יין לבן (ללא זגים) בטמפרטורה מבוקרת של 18 מעלות צלזיוס. בהתאם לשיטת מרטינוטי (Martinotti – בתוך מיכל סגור), ניתנת תשומת לב רבה לטמפרטורת התסיסה (בין 15-18 מעלות צלזיוס) במטרה להעצים את האופי הבושמתי של פרוסקו.

אידאלי לצד פירות ים, סלטים וגבינות, כמו גם מושלם להגשה לפני הארוחה כאקדם (אפרטיף). טמפרטורת הגשה מומלצת: 6-8 מעלות צלזיוס.

בנוסף לשני מבעבעים אלו של גאנצ’יה מייבאים ביורוסטנדרט מנעד מכובד של יינות פרימיום מבעבעים זוכי פרסים מן הכרמים שבצפון איטליה – גאנצ’יה אסטי, גאנצ’יה מוסקו רוזה ועוד.

מחיר לכל סוגי גנצ’יה אלו בחנות יין : 49.90 שקל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*