לילך שולומון כהן, מנהלת אגף שיווק חטיבת החלב בתנובה, נבחרה לאשת השיווק של פברואר

לילך שולומון כהן, מנהלת אגף שיווק חטיבת החלב בתנובה. צילום: יח"צ
לילך שולומון כהן, מנהלת אגף שיווק חטיבת החלב בתנובה. צילום: יח"צ

איגוד השיווק הישראלי בחר ביום א’ השבוע בלילך שולומון כהן, מנהלת אגף השיווק של חטיבת החלב בתנובה, לאשת השיווק של חודש פברואר 2019, בזכות הצלחת האסטרטגיה בשוק תחליפי החלב, שהובילה להגדלת הקטגוריות בתחום ולהגדלת הנוכחות של תנובה בכלל הענף.

מנימוקי ועדת השיווק: “האסטרטגיה שהובילה לילך שלומון כהן בחברת תנובה בשוק תחליפי החלב הצליחה להגדיל את הקטגוריות בשוק זה ואת הנוכחות של תנובה בכלל הענף. ההשקעה בתחום כה צעיר בישראל והיוזמה לפתח תחום הנוגד את ה-DNA  של המחלבה: תחליפי חלב, מייצג את החדשנות והדינמיות שהביאה איתה שלומון כהן לתנובה. הנקיטה באסטרטגיה זו מלמדת על עסק שמתעדכן כל הזמן בעולם בו צריך להיות עם האצבע על הדופק. לא מחכה לפריצה – אלא מייצר אותה בעצמו”.

שולומון כהן היא מנהלת אגף השיווק כשלוש שנים ולה ותק של יותר משמונה שנים בחברה. לפני תפקידה הנוכחי, שימשה כמנהלת יחידה עסקית בתנובה.

על רקע הצמיחה המשמעותית של שוק תחליפי החלב (הסויה והטופו), המהווה תחרות בענף החלב, בתנובה ניסו להגדיל את השוק הקיים ולהצמיחו, באמצעות פנייה לשני קהלים: קהל הצרכנים הקיים של השוק וצרכנים חדשים המתחילים לצרוך תחליפים. בקרב קהל הצרכנים הקיים רצתה תנובה להגדיל את הצריכה ואת תדירותה, ובקרב הקהלים החדשים, רצתה להוריד חסמי כניסה ולעודד התנסות במוצרי סויה תנובה.

תנובה יצאה במהלך שיווקי נרחב, שכלל כניסה לקטגוריות חדשות הנתפסות כמאותגרות בסוגיית הטעם: ממרחי סויה וטופו, ופרצה אותן באמצעות השקת מוצרים חדשים ומגוונים בטעמים שונים המוכרים מעולם החלב. המוצרים הושקו במחירים מפתיעים, הנמוכים משמעותית מהמתחרים בקטגוריה באותה העת.


עוד מציינים באיגוד השיווק, כי ברמת התקשורת השיווקית, בחרה תנובה לא רק שלא להתעלם מהחסם המרכזי של הקטגוריה, שהוא הטעם, אלא לעמוד מולו ולאתגר אותו. כך, הקמפיינים התייחסו באופן ישיר לדעה הרווחת באשר לטעם הפחות מפתה של תחליפי החלב, ואתגרו את הצרכנים עם האמירה “מפתיע כמה שזה טעים”. בכל אחת מסדרת הפרסומות לשתי ההשקות נראים אנשים שאינם צרכני הקטגוריה, טועמים את המוצרים החדשים ומגיבים בפליאה חיובית ולא מאמינים כאשר הם מבינים שמדובר במוצרים המכילים טופו וסויה. עלות ההשקעה בפרסום עמדה על 4.3 מיליון שקל לשתי ההשקות.

התוצאה – החדשנות, הקמפיין התקשורתי והתמחור ההוגן הובילו לצמיחה חסרת תקדים. במהלך זה הגדילה תנובה את כלל קטגוריית תחליפי החלב, הצמיחה את השוק והיא מובילה עם נתח שוק משמעותי של 55.8% בתחליפי החלב. ממרחי הסויה של תנובה תפסו 37.6% מנתח השוק בתוך חודש בלבד מההשקה. זאת ועוד, החדירה של תנובה לקטגוריית הטופו הובילה לצמיחה של 48% בקטגוריה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*