לבשל עם כוכבי מישלן

במסגרת שיתוף פעולה בין השף מאיר דנון, לבין הקורדון בלו פריז במסגרת שבוע So French So Good - יערך בבית הספר דנון קורס בן שלושה ימים, בהדרכת השף Christian Moine, שיחשוף את המטבח של דרום צרפת במלוא הדרו

השף Christian Moine מדריך תלמידים ברזי המטבח הצרפתי. צילום: ©Le Cordon Bleu International 2019
השף Christian Moine מדריך תלמידים ברזי המטבח הצרפתי. צילום: ©Le Cordon Bleu International 2019

השף Christian Moine, שף בכיר מצרפת המתהדר במדליות זהב רבות, בדרכו לישראל ללמד את אוהבי המטבח הצרפתי לבשל כוכבי מישלן. במסגרת שיתוף פעולה בין השף מאיר דנון, מייסד בית הספר למצוינות קולינרית בנמל תל אביב, לבין הקורדון בלו פריז במסגרת שבוע So French So Good – ייערך בבית הספר קורס בן שלושה ימים שיחשוף את המטבח של דרום צרפת במלוא הדרו.

הקורס הוא תוצר של שיתוף פעולה משולש בין הקורדון בלו לבין בית הספר דנון ושגרירות צרפת בישראל, שמטרתו לכונן שגרה של חילופי סטודנטים והפריה הדדית בין שני המוסדות הקולינריים.

צילום: ©Le Cordon Bleu International 2019
צילום: ©Le Cordon Bleu International 2019

את הקורס יעביר השף Christian Moine, שף בכיר בצרפת, וזוכה מדליות זהב מטעם איגוד הטבחים הצרפתי וארגון האקדמיה הקולינרית בצרפת. שף מואן עבד בכמה מהמסעדות המובילות בפריז, ביניהן Ledoyen ומסעדת מלון ריץ, שתיהן בעלות 2 כוכבי מישלן. הוא היה שף דה קוויזין במסעדת Maxime  המפורסמת, סו שף במסעדת מלון Le Maurice המכוכבת, ושף ראשי של מסעדת מלון מרידיאן. ב-2010 הוא מונה לשף בפועל של מסעדתו של יאניק אלנו Le Cheval Blanc בעלת 2 כוכבי המישלן. בשנים האחרונות הוא מלמד בישול באופן קבוע בקורדון בלו בפריז.

תכני הקורס: המטבח של דרום צרפת הוא מטבח ספוג שמש, שמשלב בין האנינות והדיוק של המטבח הצרפתי הקלאסי לחומרי גלם וטעמים ים תיכוניים. בקורס יילמדו מנות אופייניות לאזור בגרסאות עילית מוקפדות, למשל “ביצה מושלמת” עם ארטישוק ירושלמי קונפי, חזה אווז, כוסמת פריכה וקציפה של פרמזן; חזה ברווז צלוי במעטפת תבלינים, בצל קונפי וקסיס; רביולי של כבד אווז מתובל עם רוטב מוקצף של פטריות וסלרי; סופרם של עוף צלוי עם לימונים מסוכרים, פול ירוק, תפוחי אדמה ושומר מבושלים בציר עמוק ועוד מנות וטעמים אופייניים לאזור.

הקורס ייערך בפורמט הדגמה וטעימה, לפי למתכונת ההדגמות המקובלת בקורדון בלו. הקורס יתקיים בשני מחזורים – בוקר וערב – בתאריכים ה-10, 11 ו-13 בפברואר השנה. מחיר: 2,870 שקלים לקורס.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*