כרם קדש תובעת כ-3 מיליון שקל מאדמה מכתשים לאחר שנטען כי חומר הדברה שנרכש מהתובעת גרם נזק לענבים

לטענת התובעת, בבדיקות מעבדה שנערכו בטרם הבציר של הזן קרימזון לצורך השיווק לרשתות, לא נמצאה דעיכה של החומר הפעיל שבתכשיר (Acetamiprid) כפי שמותווה בתווית התכשיר, וגם לא בחלוף כחודשיים, דבר שלא איפשר לבצור את הכרם לרשתות. המדובר באחד הכרמים הגדולים בישראל המפיקים יבול העולה על 750 טונות לעונה. ממכתשים נמסר: אנו דוחים את הטענות משוללות הבסיס שהופיעו בכתבה

חברת כרם קדש (2019) ממושב כרם בן זמרה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד תביעה על סך 2.95 מיליון שקל נגד חברת אדמה מכתשים העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק חומרים להגנת הצומח. התובעת היא בעלת משק חקלאי בסמוך לקיבוץ יפתח בעמק קדש, בעיקר בתחום של גידול ענבי מאכל ובין היתר ענבים מהזן האדום קרימזון, הנבצר ככלל מתחילת חודש ספטמבר. המדובר באחד הכרמים הגדולים בישראל המפיקים יבול העולה על 750 טונות לעונה.

לטענת התובעת, במחצית חודש יולי אשתקד היא ריססה את הכרם שלה בתכשיר להדברת חרקים במטעים, גידולי שדה, וירקות הנקרא: אצטאסטאר (שם מסחרי) והמשווק על ידי הנתבעת, ואשר הוא חומר להדברת חרקים בגפן (מיוצר על ידי חברת אגן יצרני כימיקלים). בתכשיר האמור ניתן לעשות שימוש עד שבועיים לפני הבציר, ובחלוף כשבועיים ממועד הריסוס החומר אמור לדעוך.

ואולם בבדיקות המעבדה שנערכו בטרם הבציר של הזן קרימזון לצורך השיווק לרשתות, לא נמצאה דעיכה של החומר הפעיל שבתכשיר (Acetamiprid) כפי שמותווה בתווית התכשיר, וגם לא בחלוף כחודשיים, דבר שלא איפשר לבצור את הכרם לרשתות.

לדברי התובעת, בשל כך שמדובר ביבול רב, לא נמצאו לה אפיקי שיווק חלופיים לענבים, והיא נאלצה למכור כמויות מינוריות לסוחרים מזדמנים, אולם רוב היבול נותר על הגפנים בכרם והרקיב בלי אפשרות לשווקו.

לטענתה, הנתבעת הציגה בפניה מצג שווא לפיו החומר הפעיל שבתכשיר אמור להתפוגג בתוך שבועיים ממועד מתן הריסוס, ואולם החומר האמור לא ענה על המצג ולא התאים לייעודו, כנטען. לטענת התובעת, כתוצאה מהאירוע נגרם לה נזק כבד של אובדן הכנסות/רווחים, ועל הנתבעת ששיווקה חומר לקוי ו/או שאינו מתאים לייעודו, לפצותה בגין נזקיה.

מחברת מכתשים נמסר: “אנו דוחים את הטענות משוללות הבסיס שהופיעו בכתבה. כתב התביעה טרם התקבל. עם קבלתו, נגיב בהתאם בבית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*