כלל ביטוח תובעת שלוש חברות שיט ושילוח בינלאומי עקב פגיעה במטען בשר מצונן של שופרסל

כלל ביטחה מטען בשר מצונן עבור המבוטחת שלה, רשת שופרסל, אולם לאחר הגעת המטען לנמל חיפה התברר כי הטמפרטורה בו הייתה גבוהה מהנדרש, כפועל יוצא מניתוק המכולה מזרם החשמל. משרד החקלאות הורה להעביר את הבשר לטיפול תרמי יסודי וכי אין לשווקו לצרכן כבשר גולמי

מכולות בנמל חיפה. מקור: ויקימדיה

כלל ביטוח הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעת שיבוב בביטוח ימי בסך 291 אלף שקל נגד שלוש חברות לשיט, שילוח בינלאומי, ספנות והובלת מטענים.

בתביעה נאמר, כי כלל ביטחה מטען בשר מצונן עבור המבוטחת שלה, רשת שופרסל, וכי הנתבעות הן המוביל ו/או הבעלים של האוניות שהובילו את המטען במסעו הימי מברזיל לישראל.

המטען האמור, נאמר בכתב התביעה, היה במצב שלם, טוב ותקין וכי בשטר המטען צוין בהבלטה כי על המטען להיות מובל בטמפרטורה של מעלה אחת צלזיוס או נמוכה יותר. אולם לאחר הגעת המטען האמור לנמל חיפה התברר כי הטמפרטורה בו הייתה גבוהה מהנדרש, והיו בו חריגות של עד 6.7 מעלות צלזיוס למשך 30 שעות. זאת, כפועל יוצא מניתוק המכולה מזרם החשמל, על מנת לאפשר פריקת מכולות אחרות שהיו מתחתיה.

עקב סטיית הטמפרטורה האמורה הורה משרד החקלאות, שהוא הרגולטור לענייני ייבוא בשר, כי מאחר שקיים חשש להתפתחות של חיידקים פתוגניים בטמפרטורה חורגת, יש להעביר את הבשר לטיפול תרמי יסודי, ואין לשווקו לצרכן כבשר גולמי. כתוצאה מכך נמכר המטען לחברת עוף ירושלים שיווק תמורת 154 אלף שקל.

כלל ביטוח טוענת, כי על הנתבעות להשיב לה את תגמולי הביטוח ששולמו על ידה לרשת שופרסל בעקבות האירוע שנגרם כתוצאה מרשלנותן.

כתוצאה מהוראתו זו של משרד החקלאות נמכר המטען לעיבוד תעשייתי ולא לשיווק לצרכן.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*