יקב ויתקין יוצא עם שני יינות חדשים לחג

היינות: ויתקין גוורצטרמינר 2016 במהדורה מוגבלת וויתקין קברנה פרנק 2015 – כשר

יקב ויתקין, צילום מאתר היקב
יקב ויתקין, צילום מאתר היקב

יקב ויתקין יוצא לקראת החג עם שני יינות חדשים: ויתקין גוורצטרמינר 2016 במהדורה מוגבלת וויתקין קברנה פרנק 2015 – כשר.

gewurztraminer 2016
gewurztraminer 2016

ויתקין גוורצטרמינר 2016  Gewurztraminer

יין מרתק היוצא אחת לכמה שנים במהדורה מוגבלת. הוא גרסה יוצאת דופן של זן זה כיין יבש, חד ומורכב.

הרכב זני: 100% ענבי גוורצטרמינר שגדלו בכרמים הנטועים על אדמות גיר עם אחוז חרסית וחול משתנה

ביקב: הענבים נבצרו בבציר ידני לארגזים קטנים בשבוע הראשון של חודש אוגוסט. עם הגעתם ליקב הם הופרדו מהשזרות והושארו במגע עם הקליפות למשך הלילה. בהמשך, רק התירוש האיכותי ביותר נסחט בעדינות ליין זה ולאחר הצללה טבעית הועבר לתסיסה במכלי נירוסטה בטמפרטורה קרה שנמשכה כארבעה שבועות על מנת לשמור על הארומות ורעננות היין.

בהמשך הושאר היין להתיישן על שמריו כ-3 חודשים במטרה להעשיר את המורכבות ועצמת הטעמים שלו והועבר למילוי בבקבוקים לאחר סינון מוקפד.

התוצאה – יין עשיר בארומות פרי טיפוסי לזן בעל מבנה עשיר מצד אחד ורעננות נפלאה עם חדות טעמים מצד אחר, היוצרים יחדיו הרמוניה נדירה ויין אוכל מצוין.

רשמי טעימה: ויתקין גוורצטרמינר מפגין כעת ארומטיות יוצאת דופן של אשכולית אדומה, פירות אקזוטיים ופירחוניות אופיינית וכן טעמים המבטאים באופן טהור את מאפייני הזן המאוזנים על ידי רעננות מצוינת.

התאמה לאוכל: ויתקין גוורצטרמינר, בגרסתו כיין יבש, יתאים ללוות מגוון רחב של מאכלים החל ממנות עזות טעם ממטבחי המזרח הרחוק, מנות טפאס מגוונות ומתובלות וכן דגי ים בעשבי תיבול או בשרים עדינים צלויים בגריל.

היין נועד לשתייה כיין צעיר, אך יישון בתנאים נאותים ידגיש טעמי פרי ודבש עמוקים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °12-°8,  אלכוהול בנפח: 13.5%,  קלוריות:75 קק”ל ל-100 גרם.

מחיר: 95 שקל.

 

ויתקין קברנה פרנק 2015 – כשר

קברנה פרנק 2015
קברנה פרנק 2015

הרכב זני:  90% קברנה פרנק, 10% פטיט ורדו.

בכרמים: זהו יין מכרם יחידני הנטוע על אדמת טרה רוסה אבנית ומנוקזת, במורדות המזרחיים של רכס הרי מירון ברום של 700 מטר מעל פני הים. היבול הנמוך נע בין 550 ל-650 ק”ג לדונם, מה שעזר להגיע לבשלה מאוזנת ואחידה.

ביקב: לאחר קבלת הבציר הופרדו הענבים והועברו למיכלי תסיסה רחבים לתחילת תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה מבוקרת. בשלב התסיסה הראשון היה השריה קרה למיצוי צבע וטעמי פרי ובהמשך לשלב התסיסה האלכוהולית. מידי יום עורבבו היין והקליפות (בשיטת ה-Rémontage) מספר רב של פעמים לקבלת מיצוי מוגבר של צבע ומבנה. לאחר הרכבת בלנד ראשוני בין החלקות השונות הוכנס היין להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 225 ליטר, 40% מהן חדשות, לתקופה של 16 וחצי חודשים.

רשמי טעימה: בציר 2015 התאפיין ביבולים נמוכים אך מרוכזים ובעלי עושר טעמים יוצא דופן. היין מפגין כבר כעת צבע ארגמן-שחור עמוק, ארומות חדות ובולטות של פרי שחור רענן (דובדבן שחור וקאסיס), פרחוניות, פלפל ירוק ולבן ומעט בשר מעושן. למרות גילו הצעיר הוא כרגע יחסית נעים לשתייה בעל טעמים חדים ומרוכזים של פרי שחור-אדום, בשריות נעימה ואניס. הוא בעל מבנה רחב ומלא, איזון ורעננות עם סיומת ארוכה ומורכבת. בתנאי אכסון טובים הוא ימשיך לפתח מורכבות ועומק במשך 8-12  השנים שלאחר הבציר.

התאמה לאוכל: כמו קודמיו ייטיב היין ללוות מנות בשר קלאסיות כמו אנטריקוט, רוסטביף ומנות פסטה על בסיס שמן זית וכן גבינות קשות עזות טעם. על מנת לשמור על עושר הטעמים, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח במשך שבע עד עשר שנים משנת הבציר ואף יותר. בשנים הראשונות מומלץ לפתוח את הבקבוק לפחות שעה לפני הארוחה ולחדרר לפני ההגשה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °18,  אלכוהול בנפח:  14.0%,    קלוריות: 78 קק”ל ל-100 גרם.

מחיר: 115 שקל.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*