יקב היוצר משתתף בפסטיבל היין במוזיאון ירושלים

מנכ"ל היקב, אראל ברקאי: יקב היוצר הוא יקב המתחדש כל העת ומצליח להפתיע. היקב מייצר כיום יותר מ-4 מיליון בקבוקים בשנה ובשנים האחרונות נטע היקב כרמים בכל אזורי היין המובחרים בארץ

גוורצטרמינר מסדרת וירטואוזו של יקב היוצר
גוורצטרמינר מסדרת וירטואוזו של יקב היוצר

יקב היוצר נוטל חלק בחגיגה הגדולה בפסטיבל היין במוזיאון ירושלים. בכל ימי הפסטיבל המבקרים מוזמנים לטעום מיינות היקבים המובילים בישראל באווירה המיוחדת של גן האמנות וכמובן מיינות יקב היוצר.

וירטואוזו מרלו 16 של יקב היוצר. צילום אייל קרן

יינות היוצר מופצים ונמכרים ברחבי העולם ומהווים עדות וחותם איכות לתעשיית היין הישראלית. טעמו הנגיש של היין ומגוון הזנים קולעים לטווח רחב של קהלים ואוהבי יין מכל העולם משבחים אותו. זהו יקב משפחתי ותיק מהגדולים בישראל, שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ, המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטיין, יינן צרפתי בעל שם עולמי שעלה לישראל עם החלום לייצר כאן יין איכותי.

מנכ”ל יקב היוצר, אראל ברקאי: “יקב היוצר הוא יקב המתחדש כל העת ומצליח להפתיע בכל פעם מחדש. היקב מייצר כיום יותר מ-4 מיליון בקבוקים בשנה, המשווקים ברשתות השיווק השונות ובחנויות היין. בשנים האחרונות נטע היקב כרמים בכל אזורי היין המובחרים בארץ החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום, מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים, המתאימים לסוגי יין מגוונים. כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני של צוות היקב, כדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן וגפן ועל כן איכותו הגבוהה”.

בין הסדרות והיינות של יקב היוצר:

סדרת SPECIAL EDITION

סדרת הפרימיום המיוחדת של VIRTUOSO מטופלת בצורה אישית במהלך כל השנה על ידי היינן ומבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים. הסדרה בעלת עיצוב בקבוק ייחודי הנוטל השראה מעולמות המוזיקה וכלי הנגינה.

הסדרה הייחודית בנויה משילוב יוצא דופן של שני בצירים נפרדים, על מנת ליצור הרמוניה רעננה ומדויקת של טעמים אשר יתארו את חזונו של היוצר.היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 18 חודשים.

הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים:

קברנה סוביניון – היוצר רקח בלנד ייחודי המשלב בין קברנה סוביניון עצמתי מכרמי מושב דישון שבגליל העליון, שהתיישן בחביות יחד עם 11% של קברנה סוביניון רענן מחבל לכיש. יין בעל טעם חזק ועוצמתי המכיל 13% כהל.

מרלו – בלנד עוצמתי המשלב בין מרלו מכרם הנטוע בקרבת צומת ישע שבגליל העליון, והתיישן בחביות יחד עם 9% של מרלו רענן מהגליל התחתון. יין מלא עם רעננות מיוחדת המכיל 13.6% כהל.

שיראז – בלנד המשלב בין שיראז עצמתי מכרמי כפר תבור, שהתיישן בחביות יחד עם 11% של שיראז רענן מכרמי כפר קיש. יין רך ועוצמתי המכיל 13.6% כהל.

 

סדרת Lyrica 

יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון, הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, ומתאימים יותר מכל לאקלים בישראל. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. דגש רב הושם על גידול אופטימלי בכרם, שיאפשר להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר.

היין התיישן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים. מכרם בגבעת שמש נטוע עם הזן הישראלי היחיד, פרי פיתוח של מכון וולקני. הסדרה כוללת מספר זנים מובחרים:

ארגמן – יין קטיפתי עם חספוס עדין, עשוי מזן ייחודי ומעניין – שילוב יוצא דופן בין הקרניאן הצרפתי והסוזאו הפורטוגלי. ליין צבע ארגמני עמוק, גוף רך וארומה עשירה בטעמים וניחוחות ייחודים. מכיל 13.1% כהל.

סירה – יין חם ועוצמתי בצבע אדום ארגמני עמוק, בעל ארומות וניל, קינמון ותותי בר עם גוף חזק אך מלטף. הזן פופולרי בצרפת ומתאים מאוד לשמש ולאקלים בישראל. מכיל 13.5% כהל.

מורבדר – יין עדין אך מלא וחזק עם גוף מלא, צבעו אדום ועמוק, בעל ארומות פרחים ופירות יער אדומים. זן ענבים זה מפונק ומחייב תשומת לב מיוחדת וקפדנית לגידולו. הזן הצרפתי הוותיק נטוע בכרם בוטיק בעין דור בגליל. זן ענבים זה מפונק ומחייב תשומת לב מיוחדת וקפדנות להשגת יינות איכותיים, אומרים עליו שהוא הפינו נואר של הדרום.

יין עדין אך מלא וחזק, בעל ארומות פרחוניות משולבות בניחוח פרות יער אדומים. מכיל 13.1% כהל.

סדרת Lyrica של יקב היוצר
סדרת Lyrica של יקב היוצר. צילום: יח”צ

G.S.M – מופק משלושה חלקות, העליונה נטוע ברנאש, האמצעית במורבדר והתחתונה בסירה בכרם בוטיק בעין דור.

שילוב זנים הנפוץ בעמק הרון שבצרפת. השילוב המופלא בין הרכות של הגרנאש, לעושר של הסירה ולארומות הפרחוניות של המורוודר. יוצר יין בעל טביעת אצבע ייחודית, גוף עגול, עדין עם מרקם קטיפתי וארומות תות שדה ופטל. מכיל 13.5% כהל.

טמפרניו מדברי – PORT STYLE – יין מיושן ומחוזק, בעל מתיקות ייחודית, הממשיך את המסורת רבת השנים של יין Port מפורטוגל, מכרם בגדרה הנטוע בזן הספרדי המיוחד. היין יוצר בתסיסה קרה שהופסקה על ידי חיזוק בזמן התהליך על מנת לשמור על חלק מהמתיקות הטבעית, היין התיישן בחביות כ-6 חודשים בסביבה מדברית תחת רשת הצללה בלבד, ולאחר מכן התיישן במשך 18 חודשים נוספים בחדרי החביות הקרירים של היקב. צבעו של היין אדום עמוק והוא בעל ארומה פירותית בשלה. מרקם היין מלא ועגול, חלק וחם אך קטיפתי, בעל ניחוח אגוזי מלך וריבת חלב. מכיל 18.0% כהל.

סדרת VIRTUOSO

הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה סוביניון, מרלו ושיראז. סדרת Virtuoso עוצבה בקפידה ובייחודיות רבה, וההשראה לעיצובה מגיעה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל בוטיק לזכוכית בצרפת.

ייצור היין בוצע על ידי קליטת הענבים וריסוקם, הם קוררו ועברו להשריה קרה עם הקליפות למשך כ-3 שבועות. לאחר מכן, היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 18 חודשים.

הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים:

קברנה סוביניון – יין בעל טעם חזק ועוצמתי מכרמי קברנה סוביניון בגליל העליון ומכרמים במושב דישון.

יין חזק ועוצמתי, שילוב בין ענבי קברנה מכרמים במושב דישון ובמושב לכיש. בעל ניחוחות של ענבי שועל וציפורן.

מכיל 130% כהל.

מרלו – יין מלא עם רעננות מיוחדת מכרם הנטוע בקרבת צומת ישע שבגליל העליון, בעל ניחוחות של פטל אדום ווניל.

מכיל 13.6% כהל.

שיראז – יין רך ועוצמתי הנוצר משילוב ייחודי של 2 כרמי שיראז, האחד ממוקם צפונית לכפר תבור והשני נטוע במורד מדרון על יד קיבוץ עין דור. בעל ניחוחות של תותים, שזיף וקינמון. מכיל 13.6% כהל.

סדרת בראשית (Genesis)

הזנים השונים נוצרו מכרמים רעננים מצפון הארץ ועד דרומה. תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר. התהליך ממשיך בבציר לילה עם ניחוח אגלי הטל העוטף את האשכולות. בתהליך ההתיישנות של היין, הענבים נשארים במגע עם הקליפות לשבוע בלבד, במטרה להביא יינות נגישים ובשלים יותר. היין התיישן בחביות עץ אלון למשך 12 חודשים.

קברנה סוביניון – יין מלא עם ניחוחות חזקים, נוצר משילוב ענבים בין שני כרמים מהצפון המוריק בכרם דישון לדרום שטוף השמש בכרם לכיש. נוצר מענבי קברנה הגדלים בגליל העליון ובחבל לכיש. יין מלא אך מלטף עם ארומות של פירות יער ווניל. מכיל 13.1% כהל.

מרלו – יין עדין ורענן, משלב את קסם הכרמים של זיכרון יעקב הירוקה ואת ניחוח הכרמים הותיקים. משלב קסם של כרמי זכרון יעקב עם ניחוחות כרמי גבעת שמש. יין עדין ורענן בעל ניחוחות פטל ומוקה. מכיל 13.6% כהל.

שיראז – יין רך עם מרקם קטיפתי ומלטף, נוצר משילוב של 3 כרמים ייחודיים מאזור כפר תבור. שילוב של 3 כרמים יהודיים נטועים בזן שיראז באזור כפר תבור. יין רך וקטיפתי בעל ניחוחות של שזיף וקקאו. מכיל 13.1% כהל.

Stars – יין מבעבע המיוצר מכרמים הגדלים קרוב לכפר קיש בגליל התחתון, דרומית לכפר תבור. היין מיוצר מענבי הגרנאש המהווה את אחד מהזנים הפופולריים של צרפת, והמורוודר שהוא זן הענבים המרכיב את מרבית יינות הרוזה הכי ידועים במחוז פרובאנס. מכיל 8.5% כהל.

סדרת Auteur

סדרה עטורת פרסים. סדרת אוטר היא יצירה אישית ייחודית של יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין. היין מהווה תוצר של בחירותיו של היינן, ללא מגבלות של אזורי גידול, זני ענבים וטיפול בכרם, ולפיכך מהווה ביטוי אישי שלו. שם הסדרה AUTEUR – יוצר בצרפתית, מבטא קשר מיוחד זה בין היינן היוצר לבין היין.

קברנה סוביניון, אדום יבש – יין קברנה סוביניון מסדרת AUTEUR מהווה מזיגה ייחודית בין צפון לדרום. כדי להעניק לסגולות הזן ביטוי מרבי, היין יוצר משילוב ייחודי בין כרם בגליל העליון המוריק לכרם מדברי באזור נחושה. התוצאה היא יין קברנה סוביניון עוצמתי, עם גוף מלא, צבע ארגמני עז וניחוח אופייני של פירות יער כחולים ורמזים של וניל ציפורן. היין התיישן מעל 24 חודשים בחביות עץ צרפתיות. מכיל 14.0% – 14.5% כהל. שנתון 2010.

סירה, אדום יבש – יין שיראז מסדרת AUTEUR מיוצר מענבים שגדלו בכרם ייחודי באזור גידול גבוה בהרי הגליל העליון הידועים בייחודם בזכות אדמת הבזלת הקשה. השילוב של אוויר הגליל הצח לבין השמש השוטפת את הכרמים, העניקו ליין את הטעם הייחודי של ענבי השיראז. הענבים עברו השרייה קרה והותססו בחום מבוקר.

היין יצא להרפתקה מיוחדת של תהליך התיישנות בחביות עץ אלון ייחודיות מצרפת במשך 26 חודשים בחדר חביות קריר, ולאחר מכן המשיך את דרכו להתיישנות של למעלה מ-24 חודשים בתוך הבקבוק. מסע ייחודי זה של יין השיראז מסדרת AUTEUR מביא אלינו לשולחן יין בוגר, מלא ועוצמתי. מכיל 14.0% – 14.5% כהל. שנתון 2011.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*