יפאורה תבורי נתבעת לשלם 3.2 מיליון שקל לתאגיד המים והביוב ברחובות

לדברי התאגיד, בתקופת היערכותו לפעילות עצמאית, הסתבר לו כי העירייה, בטעות, לא חייבה את יפאורה לפי התעריפים הקבועים בכללי התעריפים ויש לחייב על פי כללי רשות המים. יפאורה טוענת בתגובה, כי על התאגיד להמשיך ולגבות ממנה את התעריפים שגבתה העירייה, כפי שנקבעו בהסכמים עם העירייה ואושרו בהסכם גישור ובפסק דין

מפעל יפאורה תבורי. צילום מסך
מפעל יפאורה תבורי. צילום מסך

חברת יפאורה תבורי מרחובות לייצור, ייבוא, ושיווק משקאות קלים, נתבעת בבית המשפט המחוזי מרכז לשלם 3.2 מיליון שקל לתאגיד המים והביוב הבאר השלישית של העיר רחובות.

בתביעה נאמר, כי יפאורה תבורי אינה מקבלת שירותי מים מהתאגיד אלא רק שירותי ביוב, כיוון שבבעלותה באר מים לשימושה הפרטי והעצמאי.

לדברי התאגיד, בתקופת היערכותו לעבור פעילות עצמאית ומלאה לאחר קבלת רישיון הפעילות מרשות המים בחודש אפריל 2016, הסתבר לו כי העירייה, מתוך טעות, לא חייבה את יפאורה לפי התעריפים הקבועים בכללי התעריפים. נוכח זאת הוסברה ליפאורה בראשית חודש ינואר 2017 הטעות שנפלה בעטיה היא חויבה בחסר בטעות על ידי העירייה.זאת, היות שחויבה שלא לפי התעריפים הקבועים בכללי התעריפים, ועל כן היא נדרשה לשלם לתאגיד כ-640 אלףשקל. עוד הוסבר ליפאורה, כי החשבונות הבאים מתקופת נובמבר-דצמבר 2016 ואילך יונפקו על ידי התאגיד לפי התעריפים הקבועים בכללי התעריפים.

בתגובה טענה יפאורה, כי על התאגיד להמשיך ולגבות ממנה את התעריפים שגבתה ממנה העירייה, שהם התעריפים שנקבעו בהסכמים בין העירייה ויפאורה ושאושרו בהסכם גישור ובפסק דין. על כך השיב התאגיד ליפאורה, כי הוא אינו רשאי לגבות תעריף שונה מזה הנקבע על ידי רשות המים, וכי לתעריפים והסכמות שנקבעו בעבר מול העירייה, טרם הקמת התאגיד, אין כל תוקף מחייב כיום לאור הכללים שנקבעו על ידי רשות המים.

נכון להיום, נטען בתביעה, יפאורה שילמה חלקית את חשבונות תשלום הביוב לתאגיד באופן בו היא שילמה את החשבונות לפי התעריף שהוסכם בהסכמים שלה מול העיריה ולא לפי התעריף התקף והמחייב בכללי התעריפים. נוכח זאת, כך נטען, חובה של יפאורה לתאגיד עומד על כ-3.2 מיליון שקל כולל ריבית בגין אי תשלום במועד.

תגובת יפאורה תבורי לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*