ייצור אורגני בימי קורונה: המוצר הנמכר ביותר הוא תרסיס אקולוגי להיגיינת ידיים / מאת טלי ברנר

טל רפאלי, מנכ"ל ובעלים של השדה, ושני בדש, מנכ"ל וגה אקוגרין - מתראיינים בזום. מה מיוחד בתקופה הזאת? מתברר שהאנשים. רפאלי: הצוות שלנו והסוכנים מתגלים עם מוטיבציה יוצאת מהכלל, נענים ויוזמים, כולם מתגלים במיטבם. בודקים חום כל בוקר ומנהלים רישום, יש שתי משמרות שלא נפגשות

טל רפאלי, מנכ"ל השדה, מציג בזום את התרסיס. צילומים: טלי ברנר

מאת טלי ברנר

בימים אלה של קורונה יצאתי (באמצעות הזום כמובן) לראות מה קורה בשטח בחברת השדה – מוצרים אורגניים בע”מ וחברת וגה אקוגרין. גילוי נאות: לא לפני שהכנתי בבית פסטה כוסמין אורגנית עם כורכום, לקראת ארוחת הצהריים הביתית.

באתר חברת השדה כתוב: “להכין אוכל מזין וטעים, לתת חטיפים לילדים, לארח חברים, בלי חומרים כימיים. זאת בדיוק המטרה שלנו כבר 15 שנה. לאפשר לכולנו חיים נקיים ובריאים יותר”. לארח חברים? – אופס, בימי קורונה אסור. כל השאר תקף גם בימים אלו.

חברות השדה ו-וגה אקוגרין מספקות 90% מהמכירות שלהן לשוק המזון והצריכה הביתית הקימעונאית, והמכירות טובות. כל העובדים מועסקים בשתי משמרות מקבילות, ממוגנים כנדרש, מקפידים על כללי ההעסקה בימי קורונה, לומדים באופן עצמאי מהו התו הסגול וממשיכים לספק סחורות.

טל רפאלי, מנכ”ל ובעלים של השדה – חברה המתתמקדת במזון אורגני, ושני בדש, מנכ”ל וגה אקוגרין – חברה שעוסקת בסחר במוצרים טבעוניים אורגניים ובחומרי ניקוי אקולוגיים. שניהם שמחו לענות על שאלותיי.

זום עם טל רפאלי ושני בדש חמושים במסכות. צילומים: טלי ברנר
  • מהו המוצר הנמכר ביותר בימים אלה?

בדש: המוצר הנמכר ביותר הוא תרסיס אקולוגי להיגיינת הידיים. התרסיס הוא מתוצרת חברת ד”ר בונרס האמריקאית והוא פשוט נעלם מהמדפים, מיד עם תחילת המגפה. חברת אקוגרין מיהרה למלא את המדפים, התוצרת הגיעה במהירות, בהטסה. בדרך כלל אספקת תוצרת כזאת מתוכננת חודשים מראש ומגיעה באניות. במקרה הזה אי אפשר היה לחכות. חברת אקוגרין מחויבת ללקוחותיה, ובמוצר חיוני זה ספגה את עלויות ההטסה הגבוהות במיוחד בימים אילו. התרסיס זמין בחנויות. זו לא תקופה להעלות מחירים.

  • מה השתנה בפסח הזה?

בדש ורפאלי: יציאת הסחורות מהמחסנים גדולה מקצב חידוש המלאים. בפסחים קודמים תמיד הייתה עצירת מכירות של מוצרי הפסטה והחמץ, אבל השנה כולם הצטיידו מראש בפסטה, עוגיות, ואפלים, קרקרים, שימורים וכל התוצרת האורגנית הנמכרת ממחסנינו.

  • האם היה מחסור בחומר גלם מסוים?

רפאלי: רק באופן נקודתי שהושלם במהירות, כמו סוכר באריזות קימעונאיות, או חומוס לקמח חומוס.

  • האם היו העלאות מחירים בתקופת חסר?

בדש: ספקים מעלים מחירי סחורות. ישנה העלאה במחירי הובלות, ישנם גם עיכובים בהובלות, מחסורים אצל הספקים וביטולים שגורמים לכך שחברות הספנות, מאחדות הפלגות – דבר שיוצר עיכובים.

רפאלי : רק לדוגמה, הודו עצרה יציאת סחורות מנמליה עד ה-14 באפריל וגם עכשיו היא מקשה על היצוא.

  • איך נראים המשרדים?

רפאלי: ריקים. כמעט כל הצוותים, הנהלת חשבונות, רכש, יבוא, מכירות, מחוברים ועובדים מהבית. המציאות אחרי קורונה תיראה אחרת. אני חושב שארצה להמשיך עם 60% עבודה במשרד ו-40% מהבית.

מנת פסטה כוסמין אורגנית עם ירקות בהשראת הראיון
  • תארו לי את תמונת הלוגיסטיקה והתפעול בימים אלה.

רפאלי: הם כולם בעבודה, ממוגנים. עובדים על פי פרוטוקול שהכנו.עד תחילת המשבר העסקתי מחסנאי בן 84, כבר 16 שנה. הוא אינו מורשה להגיע. אני שומר עליו, גם הוא מקבל משכורת. לאחרים בודקים חום כל בוקר ומנהלים רישום, שתי משמרות שלא נפגשות. מסכות N95, כללי שטיפת ידיים מחמירים. יש לציין כי בחברת אקוגרין חומרי ניקוי אקולוגיים הם אחד ממוצרי המדף הגדולים והנמכרים, בכל ימות השנה ובימי משבר אלה – בפרט.

  • ספר לי משהו מיוחד לתקופה זו.

רפאלי עונה לי במהירות, כאילו חיכה לשאלה: האנשים. הצוות שלנו והסוכנים מתגלים עם מוטיבציה יוצאת מהכלל, נענים ויוזמים, סוכנים שנכנסים למחסן ועושים עבודות שבדרך כלל אינם נדרשים להן, אבל בזמנים אלה כולם נותנים. כולם מתגלים בימים אילו במיטבם. יש לנו על מי לסמוך. על העובדים שלנו והעובדים איתנו.

תרסיס להגיינת ידיים של וגה אקוגרין

הכותבת היא מהנדסת מזון בתעשיית המזון יותר מ-35 שנה. מרכזת את תחום התעשייה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית, חברה בוועדות רגולציה במזון בארץ ובעולם. יועצת לחברות בפיתוח מוצרים אורגניים.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*