ייצוגית נגד תנובה: מנעה תחרות בינה לבין מתחרותיה בשוק החלב ובכך מנעה הורדת מחירים

התביעה באה בעקבות הודאתה של תנובה, במסגרת ההסכם עליו חתמה עם הרשות להגבלים עסקיים, כי הייתה בין השנים 2008-2012 צד להסדר כובל בשלושה מקרים

בעקבות הודאתה של תנובה, במסגרת ההסכם עליו חתמה עם הרשות להגבלים עסקיים, כי הייתה בין השנים 2008-2012 צד להסדר כובל בשלושה מקרים, שתוצאתם תשלום יתר של הצרכן בגין מוצרי החלב והגבינות שנרכשו ברשתות שופרסל ומגה, הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד תנובה בהיקף מצרפי וערך של 300 מיליון שקל.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר, כי במסגרת אותם הסדרים כובלים מנעה תנובה תחרות בינה לבין מתחרותיה בשוק החלב הגבינות, חברות שטראוס וטרה, וכי כפועל יוצא מכך מנעה תנובה הורדה במחירי מוצרי החלב והגבינות וגרמה לנזק משמעותי לצרכנים.

בימים אלה נאמר בבקשה, שהוגשה על ידי תומר כהן ולירון גזית באמצעות עו”ד יוחי גבע, התברר כי תנובה הפרה את הצו מכוח חוק ההגבלים העסקיים עליו חתמה בשנת 2006 שעניינו הסדרת התחרות בענף המזון במשק הישראלי, ואשר לטענת הממונה אישורו הכרחי להפסקתם של הסדרים כובלים במסגרת יחסי המסחר בין רשתות השיווק הגדולות וספקי המזון הדומיננטיים.

כך על פי הבקשה, לפחות בשלושה מקרים הייתה תנובה צד להסדר כובל אנכי שגרם לפגיעה בתחרות בינה לבין מתחרותיה, וכתוצאה מכך לנזק משמעותי לצרכני מוצרי החלב והגבינות בישראל. בבקשה נאמר, כי באותם מקרים פנתה תנובה לשופרסל ולמגה בדרישה לסכם ביניהן מחירי מכירה של מוצרי החלב והגבינות של תנובה הנמכרים אצלן. בשל כוח השוק העצום אשר בידיה של תנובה, נענו שופרסל ומגה לדרישותיה של תנובה, ובכך נמנעה תחרות ביניהן בנוגע למחירי מוצרי החלב והגבינות, נמנעה ירידת מחירים משמעותית, והצרכנים שילמו ביתר בעבור אותם מוצרים.

בית המשפט מתבקש עתה לחייב את תנובה להשיב לצרכנים את הכסף ששילמו ביתר, ולפצות אותם בשל הפגיעה המהותית בהם.

כאמור, הרשות ההגבלים העסקיים חקרה את תנובה במשך שש שנים בחשד לתיאום מחירים עם רשתות השיווק והחקירה הסתיימה בפשרה, לפיה תשלם תנובה לצרכנים 25 מיליון שקל, סכום שיוחזר לצרכנים באמצעות כרטיסי האשראי שלהם.

תגובת תנובה לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*