ייצוגית נגד תנובה בטענה שהיא משווקת שקיות חלב המכילות רק 75-80% מהכמות

לדברי המבקשת, אם למשפחה ברוכת ילדים, הכמות שבאריזת הליטר קטנה ביותר מ-20% מזו המוצגת על גבי האריזה, וכי תנובה ממשיכה בהפצת שקיות ליטר החלב האמורות, אף שהיא מודעת לתקלה בעקבות פנייתה בעניין כבר לפני כחודש וחצי

שקית של ליטר חלב תנובה. צילום מסך
שקית של ליטר חלב תנובה. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 1.6 מיליון שקל הוגשה נגד תנובה, בטענה לפיה תנובה משווקת שקיות ליטר חלב המכילות רק 75-80% מהכמות. כלומר, במקום משקל תיקני של 1030 גרם, שוקלות שקיות החלב 800 גרם בלבד ואף פחות.

לדברי המבקשת, רבקה אזר, אם למשפחה ברוכת ילדים, הכמות שבאריזת הליטר קטנה ביותר מ-20% מזו המוצגת על גבי האריזה, וכי תנובה ממשיכה בהפצת שקיות ליטר החלב האמורות, אף שהיא מודעת לכך בעקבות פנייתה אליה בעניין כבר לפני כחודש וחצי.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נאמר, כי ניתן היה לצפות לכך שתנובה, המשווקת מדי חודש כ-2 מיליון שקיות חלב, תגלה תקלה מסוג זה לאלתר. לדברי המבקשת, על אף היותה של תנובה מודעת לתקלה האמורה בעקבות פנייתה אליה, היא לא אספה את המוצרים מהחנויות ולא עדכנה את לקוחותיה על המצב, אלא שידרה עסקים כרגיל, המשיכה בשיווק החלב, תוך שהיא גובה בעבורו מחיר רגיל ומיהרה לשלוח שוברי פיצוי ללקוחות מתלוננים.

המבקשת מציינת, כי תלונתה הראשונית על החוסר בכמות החלב שבשקית שרכשה נמצאת מוצדקת, והיא קיבלה מתנובה שובר פיצוי. ואולם כאשר חזרה על עצמה התקלה האמורה והיא גילתה חוסר בכמות החלב בשקיות החלב שרכשה, היא סירבה לקבל שובר פיצוי וביקשה לקבל תשובה ברורה על מהות התקלה. אולם תנובה שלחה לה שוב שובר פיצוי אותו היא לא מימשה.

לדברי המבקשת, תנובה גרמה ללקוחותיה הן נזקים ממוניים בגין תשלום עבור חלב שלא היה בשקית, והן נזקים לא ממוניים בשל התסכול, הזעם, עוגמת הנפש ופגיעה באוטונומיה, לאחר שגילו כי שילמו על מוצר נחות שהוצג כתקין.

תגובת תנובה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*