ייצוגית נגד שופרסל ורמי לוי בטענה לשיווק מוצרים נעדרי סימון תזונתי ורשימת רכיבים

לטענת התובע, הוא בדק ומצא כי אין המדובר בטעות נקודתית ברשתות המזון הנתבעות אלא בדרך התנהגות קבועה

סימון תזונתי
סימון תזונתי

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד הרשתות הקמעונאיות בתחום המזון שופרסל ורמי לוי שיווק השקמה בטענה לשיווק מוצרים נעדרי כל סימון תזונתי וכן רשימת רכיבים. לטענת המבקש, שחר לוי, בשל היותו חולה סכרת רשימת רכיבים וערכים תזונתיים חשובה לו ומהווים שיקול בהחלטה כמה לצרוך מהמוצרים. לדבריו, הוא נוהג לרכוש מוצרי מזון בסניפי שופרסל ורמי לוי שיווק השקמה זה שנים וכי הוא ידע כי על שופרסל ורמי לוי שיווק השקמה לסמן את מוצריהן ולסמן אותם כך שיכללו מידע מפורט על אודות רכיבים וערכים תזונתיים. אולם לדבריו, הוא גילה כי מוצרים שרכש ברשתות השיווק האמורות נעדרים כל סימון תזונתי וגם רשימת הרכיבים חסרה. לטענתו, הוא בדק ומצא כי אין המדובר בטעות נקודתית אצל שופרסל ורמי לוי שיווק השקמה, אלא בדרך התנהגות קבועה אצלן.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נטען, כי שופרסל ורמי לוי שיווק השקמה חסכו סכומי כסף נכבדים בכך שהן אינן מסמנות את מוצריהן ומוכרות ביודעין ובמכוון מוצרים שאיכותן נפגמת כתוצאה ממעשיהן ומחדליהן, במחיר שאינו תואם את המוצרים אותם הן משווקות בשל כך.

לדברי המבקש, התרופה היחידה היא השבת הכספים ששולמו על ידי לקוחותיהם של שופרסל ורמי לוי שיווק השקמה בגין רכישת מוצריהן שאינם מסומנים ומה שנחסך הודות לאי סימונם. המבקש מעריך, כי סכום התביעה הכולל של חברי הקבוצה המיוצגת, מבלי להתייחס לסוגיית הנזק הבלתי ממוני, עומד לפחות על הסך של 2.5 מיליון שקל.

משופרסל נמסר בתגובה: “קיבלנו את הבקשה לפני יומיים. את עמדתנו נמסור לבית המשפט”.

מרמי לוי לא נמסרה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*