ייצוגית נגד שופרסל בטענה שסיפקה למשתמשי שירות הקניות באינטרנט מוצרים חלופיים ללא קבלת אישור מפורש

המבקש טוען כי שופרסל מפעילה פרקטיקה פסולה במסגרתה היא שולחת ללקוחותיה בשירות האונליין, שמגלים כי המוצר אותו הזמינו לא נמצא במלאי, מסרון לנייד ובו קישור למוצר חלופי. מרגע זה ואילך, מציין המבקש, הצרכן יכול להשיב תוך עשר דקות בלבד. בשלב הבא, מקבלת שופרסל באופן חד צדדי את ההחלטה הצרכנית עבורו

סניף של שופרסל דיל

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד שופרסל בטענה להתנהלות קלוקלת כלפי משתמשי שירות הקניות באינטרנט תחת השם שופרסל OnLine, בכך שסיפקה להם מוצרים חלופיים ללא קבלת אישורם המפורש לכך.

בבקשה שהוגשה לבי, לבית המשפט המחוזי בת”א על ידי עו”ד אסף אברהם מיבנה נאמר, כי שופרסל מפעילה פרקטיקה פסולה במסגרתה היא שולחת ללקוחותיה המשתמשים בשירות האונליין שלה ומגלים לדאבון ליבם כי המוצר אותו הזמינו לא נמצא במלאי, מסרון לנייד ובו קישור למוצר חלופי. מרגע זה ואילך מציין המבקש נפתח חלון זמן קצר ביותר, של עשר דקות בלבד, כדי להשיב למסרון. ככל שהלקוח אינו מגיב בתוך מסגרת הזמן הקצרה האמורה, נסגרת בפניו האפשרות לבצע בחירה כלשהי.

בשלב הבא, נאמר בבקשה, מקבלת שופרסל באופן חד צדדי וללא הסכמת הלקוח, את ההחלטה הצרכנית עבורו והיא מספקת לו מוצר חלופי ומחייבת אותו בגינו. בכך נטען בבקשה נוטלת שופרסל את החירות הצרכנית של ציבור לקוחותיה ומקבלת בעבורם החלטות ללא הסכמתם המפורשת, והכל על מנת להשיא את רווחיה, תוך דריסה של הוראות חוק רבות שנועדו להגן על ציבור הצרכנים ותוך פגיעה קשה באוטונומיה הצרכנית.

לדברי המבקש, שופרסל מכשירה את התנהלותה האמורה באמצעות תנייה בתקנון אתר שופרסל אונליין המהווה תנייה מקפחת בחוזה אחיד, לפיה מקום בו לא ניתנה תגובה מצד הלקוח היא רשאית ליטול חירות לעצמה ולספק לו את המוצר ללא בקשה מפורשת מצידו לכך.

המבקש מציין, כי המוצרים החלופיים אותם מספקת שופרסל ללקוחותיה כאמור ללא הסכמתם, וכעניין של מדיניות סדורה ושיטתית, הינם בעלי מאפיינים שונים, בגדלים שונים, בטעמים אחרים ובמחירים שונים.

משופרסל נמסר: “הבקשה טרם התקבלה. לכשתתקבל נגיב לטענות בבית המשפט”

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*