ייצוגית נגד רשתות הפיצה בטענה לאי ציון תאריך תפוגה על התבלינים המצורפים למוצר

המבקש סבור כי העובדה שהאריזות מכילות כמות מועטת יחסית של תבלינים איננה גורעת כהוא זה מחובתן של רשתות הפיצה, פיצה האט, דומינוס פיצה ואחרות, לעמוד בחובת הסימון ובכלל זה סימון תאריך התפוגה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 23 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד רשתות הפיצריות פיצה האט, דומינוס פיצה ואחרים.

לדברי המבקש, מפרש אטיאס, רשתות הפיצה נוהגות על דרך השגרה לצרף לארגז הפיצה גם אריזות תבלינים קטנות לשם תיבול הפיצה. לטענתו הוא שם לב לכך כי על אריזות התבלינים השונות לא מופיע תאריך תפוגה או תאריך אחרון לשימוש, כפי שקיים על גבי אריזות מזון.

בנסיבות אלה, לדבריו, הוא לא יכול היה לדעת האם נכון להשתמש בתבלינים אלה שמא איבדו מטריותם, ואף יתכן כי מבחינה בריאותית לא נכון לעשות שימוש בתבלינים אלה או לפחות בחלקם. המבקש מציין, כי הדבר נכון הן בעת קבלת אריזות התבלינים יחד עם הפיצה, אבל ביתר שאת במועד מרוחק ורחוק יותר עת מתעורר הצורך והרצון לעשות שימוש בשקיות התבלינים.

בבקשה נטען כי אי סימון תאריכי התפוגה או ליתר דיוק תאריך העמידות המינימלית על גבי האריזות מנוגד לחוק ולתקנים המחייבים. לדברי המבקש רישום התאריך המציין את פרק זמן העמידות המינימלית של המוצר נועד לתת לצרכן אינפורמציה בכל הקשור לפרק הזמן בו המוצר ראוי לצריכה או לכל הפחות מומלץ לצריכה עד תאריך זה ולא מעבר לכך.

המבקש סבור, כי העובדה לפיה האריזות מכילות כמות מועטת יחסית של תבלינים איננה גורעת כהוא זה מחובתן של רשתות הפיצה לעמוד בחובת הסימון ובכלל זה סימון התאריך.

תגובת הרשתות לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*