ייצוגית נגד רמי לוי בטענה לחיקוי אריזות של מוצרים בעלי מוניטין במוצרי המותג הפרטי

בבקשה נטען, כי הרשת נטלה מוצרים של מותגים מובילים וייצרה מוצרים שלה במחיר נגיש יותר, אולם כדי להבטיח כי הצרכן אכן ירכוש אותם ולא יעדיף את המותגים המובילים, יצרה הרשת את מוצרי המותג הפרטי כך שייראו דומים להפליא למוצרים בעלי המוניטין

המותג הפרטי של רמי לוי בבשר. צילום: יח"צ. צילום אילוסטרציה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של  כ-150 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד רשת הקמעונאות רמי לוי שיווק השקמה. זאת, בטענה לגניבת עין והטעיית לקוחותיה בכך שהיא גורמת לכך שמוצרים שהיא מוכרת בסניפיה והידועים כ”מותג פרטי” שלה , ייחשבו בטעות כמוצרים של עוסקים אחרים בעלי מוניטין גדול בהרבה ממוצריה.

לטענת המבקש אפיק להב תושב תל אביב, חייל צה”ל, רשת רמי לוי עושה כן שעה שהיא מעתיקה עיצובים של אריזות מוצרים בעלי מוניטין ומציבה אותם למכירה על מדפיה, כך שהרוכשים מתבלבלים לחשוב כי המדובר באותם מוצרים ממש.

המבקש מציין, כי שיעור הרווח של רשת רמי לוי ממכירות מוצרי המותג הפרטי שלה גדול משיעור הרווח ממכירת מוצרים של עוסקים אחרים, וכי לרמי לוי אינטרס מובהק למכור את מוצרי המותג הפרטי שלה.

בבקשה נטען, כי רשת רמי לוי נטלה מוצרים של מותגים מובילים וייצרה מוצרים שלה במחיר נגיש יותר, אולם שעה שעשתה כן וכדי להבטיח כי הצרכן אכן ירכוש אותם ולא יעדיף את המותגים המובילים, נטלה רשת רמי לוי מוצרים של מותגים מובילים וייצרה אותם כך שייראו דומים להפליא למוצרים של המותגים המובילים.

כך אירע, שהיקף המכירות של המותג הפרטי שלה טיפס לכדי 16% מתוך היקף מכירות של כ-5.5 מיליארד ששקל בשנה ומכאן קרוב ל-900 מיליון שקל בשנה. היקף המכירות ורווחיות זו, נאמר בבקשה, עומדים ככל הנראה ביסוד ההחלטה של רשת רמי לוי לחקות מוצרי מותגים מובילים.

לבקשה מצורפת חוות דעת של ד”ר טלי פרידמן, מומחית בתחום הפסיכולוגיה הצרכנית, הקובעת בחוות דעתה כי רשת רמי לוי מטעה את לקוחותיה, גורמת לבלבול ולהטעיה של הצרכנים,  בכך שבחרה לחקות אריזות של מותגים מובילים במוצרי המותג הפרטי שלה.

בבקשה נטען, כי גניבת העין שמבצעת רמי לוי מביאה לכך כי יכולת הבחירה של לקוחותיה נפגעת שעה שהם סוברים כי רכשו את המוצרים בעלי המוניטין, או למצער כי מוצרי גניבת העין זהים למוצרים בעלי המוניטין, ועל כך בקשה זו לאישור תביעה ייצוגית.

לדברי המבקש, רשת רמי לוי מאמינה כי מוצר אינו נמדד באיכותו או מחירו, אלא בתכונות שמייחס לו הצרכן בהתבסס על האריזה שלו, ומשכך אין פשוט וקל מאשר להעתיק את האריזה ולשטות בצרכן.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*