ייצוגית נגד פירות הכרמל בטענה לייחוס סגולות רפואיות לאננס שהיא מגדלת ומשווקת

המבקש מציין, כי הפרסום לא מופיע רק בתווית החובקת את האננס, אלא מופיע גם באתר המשיבה ובפוסטים בדף הפייסבוק שלה. במסגרת זו מיוחסת לאננס עזרה במניעת קמטים ונזקי קרינה, סיוע לפעולת עיכול, שיפור פעילות מערכת החיסון, מלחמה בסרטן, סיוע בריפוי מחלות נשימתיות, סילוק ליחה, בפתיחת דרכי אוויר ואף כחיסון נגד שפעות

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 2 מיליון ש”ח הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד פירות הכרמל – אגודה שיתופית חקלאית מקיבוץ גינוסר. זאת בטענה להפרת האיסור בחוק על ייחוס סגולות ריפוי, מניעה, וחיזוק הגוף לפרי האננס אותו היא מגדלת ומשווקת תחת המותג: “אננדה”.

המבקש, גיל גרוסמן, מציין כי המשיבה היא אגודה שיתופית חקלאית שהוקמה בשנת 2010 על ידי הקיבוצים גינוסר ועין הכרמל, וכי על פי האמור באתר המשיבה היא קמה “במטרה להביא לישראל את זן האננס החשוב ביותר בעולם, MD-2, לאקלם אותו לתנאי ארצנו, ולפתח שיטות אגרוטכניות מתקדמות לגידול אננס איכותי וטעים”.

לדברי המבקש, את פרי האננס של המשיבה חובקת תווית עם כיתוב המייחס לו סגולות רפואיות ובריאותיות כדלקמן: “מכיל ברומלאין, אנזים בעל פעילות אנטי דלקתית, לשיפור תהליכי עיכול ולטיפול בסינוסיטיס”.

המבקש מציין, כי הפרסום של ייחוס הסגולות הבריאותיות הרפואיות לאננס איננו מופיע רק בתווית החובקת אותו, אלא מופיע בהיקף נרחב ביותר גם באתר המשיבה ובפוסטים בדף הפייסבוק שלה. במסגרת זו נטען בבקשה מייחסת המשיבה לאננס עזרה במניעת קמטים ונזקי קרינה, סיוע לפעולת עיכול, לפעילות מעיים סדירה, שיפור פעילות מערכת החיסון, מלחמה בסרטן, סיוע בריפוי מחלות נשימתיות, סילוק ליחה, בפתיחת דרכי אוויר, ואף כחיסון כנגד שפעות הסתיו.

בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות למשיבה להסיר כל כיתוב המייחס לאננס שלה ו\או לרכיביו סגולה כלשהי אם לריפוי מחלה או למניעתה ו\או לחיזוק גוף האדם וכיו”ב. בנוסף לאסור על המשיבה מלשווק את האננס עד להסרת הכיתוב האמור.

תגובת המשיבה לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*