ייצוגית נגד סוגת, ויליפוד וחברות מזון נוספות בטענה לסימון שגוי של תפוגה במוצרים המיוצרים או משווקים בישראל

בבקשה נטען, כי על אף הקבוע בתקן הישראלי, מסמנות המשיבות רבים ממוצריהן בסימון שגוי המטעה את לקוחותיהן לסבור כי המוצרים המצויים בידיהם אינם ראויים למאכל. בעקבות כך המוצרים נשלחים אל פח האשפה על אף שניתן לצרוך אותם ונגרם ללקוחות נזק ממוני

עדיף להשתמש עד... צילום: Efood

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברות העוסקות בשיווק קמעונאי של מוצרי מזון, לעתים כיצרניות, יבואניות וכמשווקות, ולעתים כמשווקות בלבד, ביניהן חברות ויליפוד וסוגת תעשיות. זאת, בטענה לסימון שגוי ומוטעה במוצרים המיוצרים,מיובאים ו/או משווקים על ידן בישראל בניגוד לתקן ישראלי 1145 (סימון מזון ארוז מראש) הגורם לנזקים ללקוחותיהן.

בבקשה שהוגשה על ידי מפרש אטיאס, יעקב סויסה וחווה צוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים נאמר, כי בהתאם לתקן הישראלי חובה היה על המשיבות לסמן את מוצריהן – מארזי מזון ארוזים מראש אשר אינם רגישים מאוד לקלקול חיידקי – בסימון “עדיף להשתמש לפני”, טרמינולוגיה המעידה על איכותו של המוצר בלבד ואינה יוצרת חסם או מניעה מפני צריכתו, ולא בטרמינולוגיה “לשימוש עד” המטעה את הצרכן לסבור שמדובר בתאריך תוקף שיש לו משמעות בטיחותית בריאותית.

בבקשה נטען, כי על אף הקבוע בתקן הישראלי, מסמנות המשיבות רבים ממוצריהן בסימון שגוי המטעה את לקוחותיהן לסבור כי המוצרים המצויים בידיהם אינם ראויים למאכל. בעקבות כך, המוצרים נשלחים אל פח האשפה על אף שניתן לצרוך אותם ונגרם ללקוחות נזק ממוני עקב כך.

לדברי המבקשים, המשיבות מסמנות על גבי מוצריהן את תאריך העמידות המינימלי שלא על פי הוראות הדין, והן משתמשות בטרמינולוגיה כדוגמת בתוקף עד תאריך אחרון לשימוש, כביכול התאריך המסומן הוא תאריך בטיחותי בריאותי, כאשר לאמתו של דבר מדובר בסימון שצריך היה לשאת את הטרמינולוגיה עדיף להשתמש לפני, המעידה על איכותו של המוצר בלבד ואין כל מניעה מצריכתו גם אם התאריך חלף.

לדברי המבקשים, הם פנו אל המשיבות בפניות מקדימות וביקשו לייתר את ההליך המשפטי באמצעות תיקון דרכיהן לעתיד ופיצוי הלקוחות לעבר, ואולם חלקן בחרו לדחות את דרישותיהם (על אף תיקון דרכיהן לעתיד) ואחרות בחרו להתעלם מן הפניות, ועל כן מוגשת בלית ברירה בקשה זו לאישור ניהול תביעה ייצוגית כנגדן.

תגובת סוגת: “לא קיבלנו את התביעה. כשתגיע התביעה, נלמד אותה  ונגיב בבית משפט”.

מויליפוד לא התקבלה תגובה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*