ייצוגית נגד נביעות בטענה לכשלים בבר מים אותו שיווקה והתנהלות רשלנית מול הצרכנים

לטענת התובעים, טעם הלוואי הרע של המים שמנפק בר המים נוביה אינו מאפשר לשתות אותם, ועל אף הכשל של המוצר והפרת ההסכם על ידי נביעות, התנהלה החברה באטיות ובחוסר יעילות המגיעה כדי רשלנות, והתעכבה בטיפול בתקלות. מחוות דעת מומחה המצורפת לבקשה עלה, כי במים של בר המים קיימים חיידקים וכלור מעבר לשיעור המותר

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-134 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת נביעות טבע הגליל. זאת, בטענה להטעיית לקוחותיה שהתקשרו עמה בהסכם לרכישת בר המים נוביה (Novia) ולנוכח הכשל המתמשך בבר המים אותו שיווקה וסיפקה להם ובהתנהלותה הרשלנית והמזלזלת מולם לאורך תקופה ארוכה.

בבקשה נאמר, כי בחודש מרץ 2015 חשפה נביעות בר מים מינרליים חדש בשם נוביה, המבטיח לצרכן את אותם מים מינרליים טעמים ומוכרים של נביעות והפעם באריזה חדשנית ויפה. לדברי המבקשים’ משה בר נחום ועו”ד יעל תותחני, הם נחשפו לפרסומי נביעות ורכשו את בר הנוביה, אולם מהר מאוד גילו כי המדובר במוצר כושל.

לטענתם, טעם הלוואי הרע של המים אינו מאפשר לשתות את המים, וכי על אף הכשל של המוצר והפרת ההסכם על ידי נביעות, התנהלה החברה באטיות ובחוסר יעילות המגיעה אף לכדי רשלנות פושעת, והתעכבה בטיפול בתקלות של צרכני הנוביה. זאת ועוד, מחוות דעת מומחה המצורפת לבקשה עולה, כי במים של בר הנוביה, המתיימרים להיות מים טהורים וצלולים ללא חיידקים, כפי שתיארה נביעות בפרסומיה, קיימים חיידקים וכלור מעבר לשיעור המותר – כך על פי התביעה.

בנוסף נאמר בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה”ד ד”ר אלעד אופיר ויעל תותחני, כי נביעות אינה מקיימת את שאר הוראות הדין בכך שאינה מספקת במועד ההתקשרות הוראות שימוש למוצר וכן את תנאי האחריות למוצר, ובהמשך אינה מספקת דוחות טכנאים המגיעים לבדוק את המוצר והכל בניגוד לדין.

לטענת המבקשים, היעדר הטיפול במוצר הכושל ו/או הטיפול החלקי והלא יעיל של נביעות גרמו לנזקים עצומים לעשרות אלפי צרכנים, וכי נביעות התרשלה, לא פעלה באופן ראוי כדי למנוע נזקים שיכלה למנוע, לא הקטינה את הנזק, ובמחדליה גרמה לנזקים ממוניים ולא ממוניים אותם יכלה למנוע, ועל כן היא נושאת באחריות מלאה לנזקים אלו.

לפיכך מתבקש בית המשפט להורות לנביעות להשיב לצרכנים את כספיהם ששולמו ביתר עקב הכשל במוצר, ולפצות אותם על כל נזקיהם. בנוסף, להורות לנביעות לתקן את כל התקלות והנזקים הטבועים במוצר שלה, ולהציג תכנית מעשית לכך.

תגובת נביעות לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*