ייצוגית נגד מקדונלד’ס: מטעים לקוחות ברכישת ארוחה מוגדלת בעמדת ההזמנה Mc Touch

לדברי המבקש שביקש לקנות מנה מוגדלת לנכדתו, התברר לו כי בעוד השתייה והצ'יפס מוגדלים בארוחה הגדולה, אין כל שינוי בגודלה של קציצת ההמבורגר או מנת העוף, בניגוד למובטח

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד מקדונלד’ס ישראל-אלוניאל בטענה להטעיית לקוחות בעת רכישת ארוחות מקדונלד’ס באמצעות עמדת ההזמנה האלקטרונית Mc Touch, אשר ביקשו להגדיל את הארוחה/המוצר אותו הזמינו במערכת הדיגיטלית (הגדלה הכרוכה בתוספת תשלום).

המבקש, זמי קורן, סב לנכדים מחיפה, מציין כי החל מתחילת שנה זו השיקה מקדונלד’ס בסניפיה עמדות דיגיטליות המשמשות את לקוחותיה לצורך הזמנת ארוחות ומוצרים, ששמה Mc Touch, מערכת החוסכת את זמן העמידה בתור אצל נציג השירות.

לדברי המבקש, הוא הזמין עבור נכדתו בעמדה הדיגיטלית ארוחה בגודל “גדול” בתוספת תשלום של 5.9 שקל, אולם כאשר קיבל לידיו את הארוחה סבר כי הייתה טעות בעת הכנתה כיוון שההמבורגר שסופק לו בארוחה ה”גדולה” היה בגודל סטנדרטי, ללא כל הגדלה. המבקש מציין, כי נכדתו הביעה את אכזבתה מכך שההמבורגר לא היה גדול יותר מאשר היא רגילה לקבל בארוחה שאינה גדולה.

המבקש מציין, כי פנה אל מנהלת המשמרת בעניין ושטח בפניה את טענתו, כי הובטח המבורגר גדול יותר בארוחה גדולה, אך זה לא ניתן. מנהלת המשמרת השיבה לו, כי אכן הציור המופיע על גבי תצוגת בחירת גודל הארוחה שבמערכת ההזמנות הדיגיטלית מטעה, וכל ההמבורגרים הם באותו הגודל, ואולם הדבר אינו באשמתה.

לטענת המבקש, הוא ערך שלוש בדיקות נוספות של הנושא והתברר לו כי בעוד השתייה והצ’יפס מוגדלים בארוחה הגדולה, אין כל שינוי בגודלה של קציצת ההמבורגר או מנת העוף, בניגוד למובטח. אלה נותרים באותו גודל ובאותו משקל בכל אחד משלושת הגדלים של הארוחות המוצגות על גבי המצג שבמערכת ההזמנות הדיגיטלית.

לטענת המבקש, אין חולק על כך שאין כל שינוי בגודלה של המנה העיקרית גם לאחר הגדלת הארוחה, בניגוד למובטח על גבי הצג בעת הליך ההזמנה. בבקשה נטען, כי מקדונלד’ס מטעה באופן מובהק את קהל לקוחותיה כאשר היא מציגה להם אפשרויות להגדלת ארוחה בתוספת תשלום, שעה שבפועל הארוחה גדלה באופן חלקי בלבד (השתייה והצ’יפס), בלי שהמנה העיקרית הבשרית (המבורגר ו\עוף) גדלה.

לדברי המבקש באמצעות עו”ד נועם צוקר, הנזק שגרם ללקוחות הינו החלק היחסי של התשלום הנוסף ששילמו בעבור הגדלת הארוחה בגין הגדלת המנה העיקרית, שהובטחה להם, אך לא קיבלו אותה בפועל. זאת, בנוסף לנזק בלתי ממוני בדמות פגיעה באוטונומיה ועוגמת נפש.

בית המשפט מתבקש להורות למקדונלד’ס לפעול בהתאם למצג המוצג על ידה במהלך הליך הזמנת המנות הדיגיטלי ולהגדיל גם את המנה העיקרית אם הצרכן בוחר במנה גדולה יותר מן המנה הבסיסית המוצעת לו. בנוסף לפצות את חברי הקבוצה המיוצגת בסכום מצרפי מוערך של 17 מיליון שקל.

תגובת מקדונלד’ס לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*