ייצוגית נגד מקדונלד’ס בטענה להפרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

סניף מקדונלדס. צילום מסך
סניף מקדונלד'ס. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של יותר מ-3 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת אלוניאל, הזכיינית הישראלית של רשת המזון מקדונלד’ס, בטענה להפרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והתקנות שהותקנו מכוחו.

בבקשה נאמר, כי במהלך הזמן האחרון ביצעה אלוניאל רפורמה באופן ביצוע ההזמנה בסניפים שלה. אלוניאל פרסה במרביתם המכרעת של 185 סניפיה בארץ מכונות שירות אוטומטיות, המאפשרות ביצוע רכישה ממוכנת, מכונות המכונות McTouch המאפשרות ביצוע ההזמנה ללא מעורבות של עובד ומקנות למזמין באמצעותן הטבות משמעותיות, מעבר לחיסכון בזמן ולקלות ההזמנה.

ואולם, טוען המבקש, הסובל מלקות ראייה, כי המכונות האוטומטיות הללו אינן נגישות, אינן עומדות בתנאי הוראות הדין לגבי הנגשתן, ולמעשה הן אינן מאפשרות שימוש לאנשים בעלי מוגבלות ראייה, ולא מותקנים בהן אמצעי הפעלה, מישוש ושמיעה.

לדברי המבקש, התנהלות זו של חברת אלוניאל עומדת בניגוד גמור להוראות הדין. יתרה מכך, אם יתאפשר לאלוניאל להתנהל באופן שכזה, הרי שהדבר יוביל בפועל לאיון מוחלט של לשון החוק והתקנות, והתנהלות זו חמורה במיוחד לנוכח העובדה כי אין מדובר במכונות “ישנות” אלא במכונות חדשות שהוצבו בסניפי אלוניאל למרות ועל אף שאינן עומדות בהוראות הדין.

עוד נאמר בבקשה, כי ההזמנה באמצעות המכונות הללו מקנה למזמינים הטבות בעלות ערך כספי לא מבוטל, ומשכך התנהלותה של חברת אלוניאל אף גורמת לציבור האנשים עם המוגבלויות נזק ממוני של ממש.

מאלוניאל לא נמסרה תגובה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*