ייצוגית נגד מגה, יינות ביתן וישראכרט בטענה כי הקופות בשירות עצמי לא מכבדות מבצעים לחברי מועדון

סניף של יינות ביתן (ללא קשר לסניף הנזכר בידיעה). צילום מסך
סניף של יינות ביתן . צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד רשת המרכולים מגה, חברת ביתן פיננסים הנמנית על קבוצת יינות ביתן, וישראכרט. המבקש, אברהם ברק מתל אביב, חבר מועדון הלקוחות האשראי DAILY+ שהוקם ומנוהל בשיתוף בין יינות ביתן לישראכרט והמאגד תחתיו לקוחות הנוהגים לרכוש ברשת מגה וברשותו כרטיס אשראי מסוג מסטרקרד של המועדון, טוען כי הלקוחות לא מקבלים את ההנחות/ההטבות להם הם זכאים עת הם מבצעים את התשלום באמצעות קופות בשירות עצמי.

זאת, לדבריו, בניגוד לתקנון המועדון, לפרסומים הייעודים ולדיוור הישיר של המועדון בדבר מבצעים והטבות, בניגוד להסכמות שעמדו בבסיס ההצטרפות למועדון, תוך הטעיה, חוסר תום לב, רשלנות, והתעשרות מצד מגה, יינות ביתן וישראכרט על חשבונם של חברי המועדון.

חמור מכך, לטענת המבקש, מגה, יינות ביתן, וישראכרט אשר על פניו נראה כי הן מודעות לכשל הזה, לא טורחות להזהיר את חברי המועדון כי הקופות בשירות עצמי אינן מכבדות את המבצעים, לא פועלות לתיקון הכשל בקופות אלו, וממילא הן גם לא פועלות לזכות בדיעבד את חברי המועדון ששילמו מחיר מלא עבור מוצר שהיה במבצע.

במילים אחרות נטען בבקשה, כי מגה, יינות ביתן וישראכרט מפתות לקוחות להצטרף למועדון הצרכנות ולשלם דמי חבר, להזמין כרטיס אשראי המיוחד למועדון ולשלם דמי שימוש, דבר המהווה תנאי לקבלת ההטבות/הנחות, כמו גם מפתות את חברי המועדון לרכוש מוצרים המפורסמים בעלון מבצעים חודשי, אך אינן מעניקות את ההטבות/הנחות אם הרכישה מבוצעת באמצעות קופות בשירות עצמי, אלא מחייבות את חברי המועדון במחיר מלא.

עוד נטען בבקשה כי מגה, יינות ביתן וישראכרט יצרו הבחנה מעשית בין חבר מועדון המשלם באמצעות קופה מאוישת בקופאית לבין חבר מועדון המבקש לעשות שימוש בקופה בשירות עצמי, כך שהאחד ייהנה מההנחה/הטבה ואילו השני לא ייהנה ממנה, והכול בלי ליידע אותו כי לא יקבל את ההנחה/הטבה ו/או כי זו לא הוענקה לו.

תגובת יינות ביתן: “קיבלנו את התביעה ואנו לומדים אותה. נגיב בהמשך”.

תגובת ישראכרט לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*