ייצוגית נגד מאפיות אנג’ל ודגנית עין-בר בטענה לסימון מטעה על לחם

לטענת המבקשת, היא רכשה, במועדים שונים, לחמים מתוצרתן של שתי המאפיות, המסומנים על אריזתם כלחם קל, בסוברה כי מדובר בלחמים דלי קלריות, אולם התחוור לה בדיעבד, כי הלחמים הללו אינם ראויים להיקרא "לחם קל" כלל ועיקר. ממאפיית אנג'ל נמסר: המאפייה מקפידה לסמן את מוצריה כנדרש

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-10 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד מאפיות אנג’ל ודגנית עין-בר בטענה להטעיה צרכנית.

לטענת המבקשת ה., היא רכשה במרכול רשת יוחננוף ובהיפר דודו, במועדים שונים במהלך השנה החולפת, לחמים מתוצרתן של מאפיות אנג’ל ודגנית-עין בר המסומנים על אריזתם כלחם קל, זאת בסוברה כי מדובר בלחמים דלי קלריות בהשוואה למוצרים אחרים ודומים שאינם מתהדרים בתואר “לחם קל”. אולם התחוור לה בדיעבד, לאחר צריכת הלחמים הללו, לאכזבתה הקשה וכעסה הרב, כי הלחמים הללו אינם ראויים להיקרא “לחם קל” כלל ועיקר, וכי סימונם ככזה על אריזתם הוא מטעה.

בבקשה נאמר כי מדובר בלחם מחמצת 100% שיפון קל מתוצרת מאפיית אנג’ל ו-לחם קל מחיטה מאה מתוצרתה של מאפית דגנית עין-בר.

לדברי המבקשת, מסתבר כי מאפיות אנג’ל ודגנית עין-בר נוהגות בפרקטיקה מטעה זו, המהווה הפרה ברורה ובוטה של התקנים המחייבים ותקנות בריאות הציבור, גם בכל הנוגע למוצרי לחם נוספים, על ידי סימונם כקלים, על אף שאינם ראויים להיקרא כך, תוך השואתם ללחמים שאינם דומים.

המבקשת מציינת כי בהתאם לתקנים המחייבים ותקנות בריאות הציבור, סימון לחם כ”קל” משמעו כי הערך הקלורי שלו נמוך לפחות בשליש בהשוואה למוצר דומה. בעניינה של מאפיית אנג’ל, לחם דומה לזה שרכש מתוצרתה והראוי להיקרא “קל” יכול להכיל לא יותר מ-151.1 קלוריות ל-100 גרם, ואילו הערך הקלורי של הלחם שרכשה מתוצרתה עומד על 227 קלוריות ל-100 גרם.

בעניינה של מאפיית דגנית עין-ברק מציינת המבקשת כי הערך הקלורי של הלחם מתוצרתה שנרכש על ידה (249 קלוריות ל-100 גרם)  גבוה ב-32 קלוריות (כ-20%) מהערך המתיר לה לתארו ולשווקו כלחם “קל” (165.8 קלוריות ל-100 גרם).

תגובת דגנית עין-בר: “קיבלנו את התביעה ואנו לומדים אותה”.

ממאפיית אנג’ל נמסר: “מאפיית אנג’ל מקפידה לסמן את מוצריה כנדרש. אנו נלמד את פרטי התביעה ונגיב בבית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*