ייצוגית נגד ליימן שליסל בטענה להעלאת מחיר סמויה במוצרי ופלים וסוכריות

הטענה היא להעלאת מחיר במוצרים "סוכריות ורטרס אורגינל ללא סוכר" ומוצרי ופל מתוצרת לואקר "קואדרטיני", באמצעות הקטנת אריזת המוצר ללא מתן גילוי אפטיבי על אודות השוני הכמותי. מליימן שליסל נמסר: קיבלנו את כתב התביעה ממנו עולות טענות חסרות שחר ומגמתיות. אנו נגיב כנדרש בבית המשפט

סוכריות ורטרס אוריגינל בטעם שוקולד. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת ליימן שליסל מיבנה בטענה להעלאת מחיר סמויה במוצרים “סוכריות ורטרס אורגינל ללא סוכר“, ומוצרי וופל מתוצרת לואקרקואדרטיני“. זאת, באמצעות הקטנת אריזת המוצר ללא מתן גילוי אפטיבי על אודות השוני הכמותי ובטענה להסתרה מובהקת של העובדות. היקף התביעה המצרפי מוערך בכ-4 מיליון שקל.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי ליימן שליסל מיצרת ומשווקת שקיות “ורטרס” ללא תוספת סוכר בתכולה כוללת של 80 גרם, כאשר החל משנת 2015 החלה לשווק, במקביל למשקלן הרגיל של סוכריות החמאה ללא תוספת סוכר הנמכרות בשקיות, מוצר אשר התווסף לסדרה בטעם שוקולד במשקל נוסף ומוקטן של 70 גרם.

לדברי המבקשת, נראותן של השקיות על מדפי הקמעונאות, אריזתן ומחירן הם זהים לחלוטין לאריזות הרגילות בתכולה כוללת של 80 גרם, דהיינו עסקינן בהתייקרות סמויה של המוצרים.

עוד נאמר בבקשה, כי מחמת הזהות הפיזית המובהקת בין השקיות במשקל 80 גרם לבין השקית המוקטנת במשקל של 70 גרם, הרי הצרכן אינו יכול להבחין כי מדובר בתכולה מופחתת של המוצר, כאשר ההטעיה בנסיבות העניין היא חמורה ביותר מחמת העובדה כי תכולת המוצרים רשומה בצד שמאל בתחתית האריזות באופן קטן ובלתי מבדל אחת מן רעותה.

עוד נאמר בבקשה, כי לייימן שליסל גם מייבאת ומשווקת מוצרי וופל מתוצרת לואקר, כאשר הסדרה נשואת הבקשה הינה בקטגוריית קוביות וופל המשווקות באריזות רחבות במשקל נקי של 250 גרם המכונות בשם: “קואדרטיני”.

לטענת ליימן שליסל, מסיבות השמורות עמה בחרה לשווק בישראל ולייבא את המוצר “קואדרטיני טירמיסו” במשקל נוסף ומופחת של 220 גרם בלי ליידע את הצרכן כי המחיר ליחידת מידה של המוצר האמור גבוה ויקר ביחס למוצרים האחרים הנמנים על סדרת מותג וופל לואקר קוואדרטיני.

גם במקרה הנדון נטען בבקשה מדובר בתופעה חמורה של ייקור מוצר צריכה בסיסי באמצעות שיווק אריזה נוספת לסדרה בתכולה מופחתת, ללא מתן גילוי אפקטיבי, תוך הסתרה מובהקת של העובדות, כאשר אופן הצגת המוצר כמעט מאיינת לחלוטין את האפשרות שצרכן יהיה מודע לכך כי עסקינן בתכולה מופחתת של המוצר בסדרה.

מליימן שליסל נמסר: “קיבלנו את כתב התביעה ממנו עולות טענות חסרות שחר ומגמתיות. אנו נגיב כנדרש בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*