ייצוגית נגד חברת יין להמונים בטענה שהיא לא מציינת באתר האינטרנט, במהלך הרכישה, את עלות דמי המשלוח

בבקשה נטען, כי הצגת מחיר המוצר רק בשורת "סה"כ" תוך הסתרת העלות של דמי המשלוח מעיני הצרכנים ואי הכללתם בחישוב הסופי של ההזמנה, מטעה אותם לחשוב כי הם אינם נדרשים לשלם עבור המשלוח, דבר שלעיתים מהווה רכיב קריטי בהחלטתם להתקשר ברכישת המוצר

אתר יין להמונים. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת יין להמונים מתל אביב חברה לממכר משקאות אלכוהוליים המפעילה אתר אנטרנט תחת המותג Wine Depot.

לטענת המבקשת, עו”ד הדר לוזון, פעילותה של החברה באתר האינטרנט, במסגרתו היא מוכרת סוגים שונים של מוצרי אלכוהול, נעשית באמצעות הפרת הוראות דין רבות והטעיה צרכנית.

כך נטען בבקשה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, כי חברת יין להמונים אינה מציינת באתר האינטרנט שלה במהלך הרכישה את עלות דמי המשלוח שהצרכנים נדרשים לשלם: לא במחשבון סיכום המוצרים, לא בעמוד ביצוע התשלום, ולא בכל מקום אחר היכול ללמד את הצרכנים על עלות דמי המשלוח, ועלות זו מופיעה רק בתקנון המשתמש הנמצא בקישור לעמוד נפרד בתחתית האתר.

עיון בתקנון המשתמש האמור, מציינת המבקשת, מלמד כי מדובר בדמי משלוח דיפרנציאליים המשתנים בהתאם ליעד המשלוח המבוקש.

לדבריה, לקראת סיום הרכישה מוצגת לצרכנים שורת חיוב סופית פיקטיבית, “שורת סה”כ”, המגלמת את עלות המוצרים בלבד, שאינה כוללת את חישוב שיעור דמי המשלוח שעל הצרכנים לשלם בנוסף למוצרים שרכשו, וגם במחשבון המוצרים לא מופיעה שורת חיוב בגין דמי המשלוח כמקובל בעסקאות מכר מרחוק.

בבקשה נטען, כי הצגת מחיר המוצר רק בשורת “סה”כ” תוך הסתרת העלות של דמי המשלוח מעיני הצרכנים ואי הכללתם בחישוב הסופי של ההזמנה, מטעה אותם לחשוב כי הם אינם נדרשים לשלם עבור המשלוח, דבר שלעיתים מהווה רכיב קריטי בהחלטתם להתקשר ברכישת המוצר עם חברת יין להמונים.

לטענת המבקשת לאחר שהצרכנים מזינים את פרטי כרטיס האשראי ומסיימים את הרכישה, מנצלת החברה את העובדה כי פריטי כרטיס האשראי שלהם בידיה, ומחייבת אותם בסכום גבוה יותר מסך הסכום הספי לתשלום שהוצג להם בסיום ההזמנה מהאתר.

רק בחשבונית המצורפת למשלוח מופיעה שורת החיוב של עלות דמי המשלוח, דבר הגורם לכך שלקוחות החברה אינם יכולים לדעת כי יידרש לשלם עבור המשלוח.

לדברי המבקשת, התנהלותה זו של החברה היא בניגוד להנחייית הממונה על הגנת הצרכן מחודש ינואר 2007, לפיה בעסקאות מכר מרחוק יש להציג לצרכן את מחיר המשלוח באופן ברור: הן בעמוד הכניסה לאתר המכר מרחוק והן במחשבון חישוב המוצרים. בנוסף נטען בבקשה, כי החברה אינה מסמנת את המחיר ליחידת מידה של מוצרים רבים שהדין מחייבה לעשות כן.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

1 Comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*