ייצוגית נגד חברות מזון: מה מכילים מוצרים מרכיבים טבעיים בלבד?

לטענת המבקשים, מדובר במצג שווא ואף בהפרת תקנים רשמיים וכי הלכה למעשה מדובר במוצרים המכילים סוכר שאיננו רכיב טבעי

מרק עוף של אסם עם הכיתוב "רכיבים טבעיים בלבד"

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 30 מיליון שקל הוגשה כנגד חברות בית השיטה עסיס תעשיות מזון, מוצרי עוף טוב (2011), אסם השקעות וחברות נוספות. זאת בטענה להפרת הוראות הדין בכך שהן מייצרות ו/או משווקות מוצרים על גביהם נרשם כי הם מיוצרים מרכיבים טבעיים, ואולם הלכה למעשה מדובר במוצרים המכילים סוכר שאיננו רכיב טבעי.

הרכיבים באבקת מרק של אסם, למשל

בנסיבות אלה, נטען בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מדובר במצג שווא ואף בהפרת תקנים רשמיים. לדברי המבקשים, דוד מוסקוביץ ואולג ציפורן, הם נוהגים לרכוש מוצרי מזון בשים לב לכיתוב “רכיבים טבעיים”, והם יעדיפו לרכוש מוצר עליו מוצהר כי הוא מיוצר מרכיבים/חומרים טבעיים על פני מוצר אחר מתחרה, ואלמלא מצג זה לא היו רוכשים את המוצרים כלל.

ואולם הם הוטעו לרכוש מוצרים הנחזים להיות כאלה המיוצרים מרכיבים טבעיים, ומדובר בהטעיה בעניין מהותי בעסקה לרבות לעניין טיבו, סוגו ומהותו של המוצר והתאמתו לתקן, וכי גם מבחינה אינטואיטיבית ובהתעלם מהתקנים, מוצר המכיל סוכר הוא איננו “מיוצר מרכיבים טבעיים”.

בבקשה נטען עוד, כי המשיבות התעשרו בניגוד לדין בכך שהן מכרו כמות גבוהה יותר מהמוצרים עקב הסימון “רכיבים טבעיים”, וכספים אלו עליהם להשיב לצרכנים.

מאסם נמסר: “התביעה טרם התקבלה אצלנו. לכשתתקבל, נלמד אותה ונגיב בהתאם”.

תגובת החברות האחרות לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*