ייצוגית נגד ג’י אנד ג’י פקאנס וליימן שליסל בטענה להטעיה בסימון התזונתי על מוצריהן

לטענת המבקש, המשיבות גורמות להטעיית ציבור הצרכנים הרוכש את מוצרי הפיצוחים שלהן בהנחה כי הם בעלי תכולת פחמימות וקלוריות כמצוין על גבי האריזות - הנחה שהתבררה כשגויה. לדבריו, בדיקות מעבדה שהזמין איששו את חששותיו כי הערכים המצוינים על גבי אריזות הפיצוחים שונים ו/או גבוהים משמעותית מהערכים בפועל, במיוחד בכל הקשור לקלוריות, פחמימות ושומנים

סימון תזונתי
סימון תזונתי

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-55 מיליון שקל הוגשה כנגד חברות ג’י אנד ג’י פקאנס מקיסריה וליימן שליסל מיבנה. זאת בטענה להטעיה צרכנית במסגרתה הן מייצרות, אורזות, מפיצות, משווקות ומוכרות מוצרי פיצוחים שונים תוך שהן מציינות ומפרסמות על גבי האריזה סימון תזונתי מוטעה במיוחד ביחס לקלוריות, פחמימות, ושומנים שבמוצריהן.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נאמר כי חברת ג’י אנד ג’י פקאנס הנה יצרנית מוצרי הפיצוחים נשוא הבקשה תחת המותג הידוע כ”קליית גת“, ובעלת מפעל גדול לקלייה בקיסריה – עיבוד, ושיווק של פיצוחים שונים ומוצריהם, וכי היא חולשת על נתח שוק מהותי משוק הפיצוחים בישראל. עוד נאמר, כי ליימן שליסל היא, בין היתר, יצרנית של מוצרים שונים תחת המותג “קליית גת”.

המבקש מציין, כי מאחר שהערך התזונתי בכלל של מוצרי הפיצוחים אותם רכש, (הכוללים: פיסטוק קלוי, גרעיני חמנייה ודלעת קלויים ושקדים קלויים) ושיעורי הפחמימות והקלוריות שבהם בפרט, היוו שיקול מרכזי שלו בהיקף צריכת המוצרים, הוא פנה למעבדת בקטוכם וביקש לערוך בדיקה מעבדתית של המוצרים, לרבות קלוריות, חלבונים, פחמימות ושומנים.

לתדהמתו הרבה, בדיקות המעבדה איששו את חששותיו כי הערכים המצוינים על גבי אריזות המוצרים שונים ו/או גבוהים משמעותית מהערכים בפועל, במיוחד בכל הקשור לקלוריות, פחמימות ושומנים.

לדבריו, לו ידע מהם אחוזי הפחמימות ומה כמות הקלוריות המצויים במוצרים בפועל, ולו ידע כי המשיבות מטעות אותו, היה משנה באופן משמעותי את הרגלי צריכת המוצרים לאורך השנים הרבות בהם הוא צורך אותם, נוכח השפעתם המצטברת. המבקש מציין, כי הוא מרגיש שנעשה לו עוול חמור הן בהיבט הצרכני, הן בהיבט החוזי ,והן בהיבט הנזיקי, בעקבות צריכת מוצרים בעלי ערך קלורי גבוה ומשמעותית. זאת כפועל יוצא מכך שהמשיבות מסמנות נתונים שגויים ומטעים, הן ביחס לשומנים ולפחמימות, וכפועל יוצא מכך אף ביחס לערכם הקלורי של המוצרים.

לטענת המבקש, המשיבות גורמות להטעיית ציבור הצרכנים הרוכש את מוצריהן מתוך הנחה כי הם בעלי תכולת פחמימות וקלוריות כמצוין על גבי האריזות שלהן, הנחה שהתבררה כשגויה.

מליימן שליסל נמסר: “הבקשה טרם התקבלה במשרדי החברה. כאשר תגיע, נלמד את הדברים ונתייחס במקומות המקובלים”.

מג’י אנד ג’י פקאנס לא נמסרה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*