ייצוגית נגד אסם בטענה להתייקרות סמויה של מותג Cheerios

עוד נטען, כי אסם הטעתה את צרכניה גם בכל הנוגע לסדרת הפתיתים והפסטות המשווקים תחת הכותרת: מהדורות מיוחדות בצורות שונות. הבקשה בהיקף מצרפי מוערך של כ-8 מיליון שקל

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-8 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד חברת אסם בטענה להטעיה צרכנית. בבקשה נאמר, כי אסם מייצרת ומשווקת משך שנים רבות את מותג דגני הבוקר הפופולארי Cheerios, המהווה במהותו מוצר על בסיס שיבולת שועל ודגנים מלאים ובתוספות טעם ומרכיבים כאלו ואחרים.

עוד נאמר, כי מאז ועד הלום דגני הבוקר האני נאט צ’יריוס  בטעם שקדים ודבש מהווה מוצר דגל המאופיין עם סדרת הצ’יריוס, החלוץ שבמגוון, ומזוהה כאחד המוצרים הפופולאריים אותם משווקת אסם בפלח שוק דגני הבוקר לילדים ולמבוגרים כאחד, וכי המוצר האמור מוטמע היטב אצל הצרכן עם המותג, מתוך ידיעה כי אריזת הקרטון מכילה כמות של דגנים במשקל כולל של 625 גרם.

במהלך שנת 2005, נאמר בבקשה, השיקה אסם מוצר חדש תחת השם: מולטי צ’יריוס – 4 סוגי דגנים ותחילה הושק המוצר במשקל מותאם למוצרי דגני הבוקר שאינם באריזות משפחתיות המשווקת במשקל נקי של 600 גרם לערך. בשנת 2006 הרחיבה אסם את המגוון ושיווקה את המוצר באריזות גדולות של 600 גרם (מותאם להאני נאט צ’יריוס במשקל 625 גרם) ולפי פרסומיה מדובר בתוספת משמעותית של 33% יותר תכולה.

ואולם, נטען בבקשה, מוצר המולטי צ’יריוס משווק כיום במשקל מופחת ב-60 גרם ביחס למוצר הייחוס (האני נאט צ’יריוס 625 גרם) והוא משווק באריזה הגדולה בנפחה ובתצורתה במובן הפיזי ביחס למוצר ה-625 ועל כך יאמר: אם אין בכך הטעיה בעיצוב הנכס ובאריזתו אזי הטעיה באריזה מה היא?

לדברי המבקשת, אסם לא ראתה לנכון לשנות את גודלה ונפחה של אריזת המוצר מולטי צ’יריוס ו/או לתת גילוי נאות על אודות הגריעה הכמותית במשקלו (ממשקל של 625 גרם למשקל של 615 גרם) וכך עשתה ועודנה עושה באשר לכלל המוצרים שהתווספו לסדרת דגני הבוקר של צ’יריוס.

עוד נטען בבקשה, כי אסם עשתה כל שלאל ידה על מנת להסוות את השוני הכמותי במוצרים, בין באמצעות הטעיה באריזה, בין באמצעות אופן שיווקם בנקודות המכירה, בין באמצעות אופן סימון התכולה, ובין באמצעות אי גילוי פוזיטיבי על השוני הכמותי בין המוצרים קיימים או חדשים מוספים.

עוד נטען, כי אסם הטעתה את צרכניה גם בכל הנוגע לסדרת הפתיתים והפסטות המשווקים תחת הכותרת: מהדורות מיוחדות בצורות שונות, והמופחתות במשקלן ביחס לתכולה האחידה של המוצרים במגוון סדרות הטובין. זאת, במסווה של אטרקטיביות אריזה והסתרה מכוונת של גריעת משקלן של האריזות של מוצרי הפסטה והפתיתים בצורות שונות ביחס למשקל האחיד השגור של כלל המוצרים במגוון (500 גרם).

בבקשה נאמר, כי בשל הדמיון הפיסי המובהק על מדפי הקמעונאות בין אריזות/שקיות הפסטה והפתיתים הרגילות לבין אלו המוקטנות ומחירם האחיד, הצרכן אינו יכול להבחין כי מדובר בתכולות מופחתות של המוצרים, כאשר הטעייה בנסיבות העניין היא חמורה ביותר מחמת העובדה כי תכולת המוצרים רשומה בתחתית האריזה באופן בו הצרכן מתקשה להיוודע אליה ובאופן בו מדפי המרכולים מסתירים זאת ו/או מחמת שתחתית האריזה מתקפלת עקב מנח המוצרים על המדף.

לסיכום נאמר בבקשה, כי מחירם של דגני הבוקר צ’יריוס ומגוון מוצרי הפסטות והפתיתים של אסם, שהנראות שלהם זהה ואחידה במשקלם המופחת, מגלם התייקרות מובהקת של מחירם ליחידת מידה וכי עסקינן בהתייקרות סמויה של המוצרים.

תגובת אסם: “אסם טרם קיבלה לידיה את התובענה. לאחר שתקבלה, תלמד אותה ותשיב בבית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*