ייצוגית: דרך התבלינים יוצרת מצג שווא כאשר היא מציגה את מוצריה כתרופות פלא

נטען כי הנתבעת משתמשת במונחים מעולם הרפואה, בהציגה את מוצריה, בקטלוג שנמסר ללקוחותיה - ג'ימנמה מפורסם כמגביר את ייצור האינסולין ומוריד את רמות הסוכר בדם וזנגביל יבש מוצג כמסייע למערכת הנשימה ומפחית סיכוי לקרישי דם. תגובת אבי ציטרשפילר, היזם והבעלים של חוות התבלינים: בשבילי תבלינים הם משאב חשוב לאנושות ואני עובד כל חיי כדי להנגיש אותו לצריכה בטוחה למטרות קולינריות במטבח וכמזון מקדם מרפא

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של כ-8.4 מיליון שקל הוגשה בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד חברת דרך התבלינים (בית הרחה גלילי), בטענה לפרסומים אסורים היוצרים מצג שווא כאילו התבלינים, חליטות התה, תערובות שונות, פירות יבשים, ירקות מיובשים, גרנולות, עשבי תיבול וחליטה, הנמכרים על ידה, הם תרופות פלא בעלי סגולות רפואיות המסוגלות לא רק למנוע אלא אף לטפל ולרפא מחלות.
[hide for=”!logged”]
בבקשה שהוגשה מצוין, כי החברה שהוקמה ב-2003 משווקת את מוצריה לחנויות טבע אחרות, והתמחותה היא במכירת מזונות מיוחדים בעלי קונוטציה בריאותית כגון מזונות מן הטבע, אורגניים, תבלינים, צמחים לחליטה, אגוזים ודגנים מלאים.

בבקשה נטען, כי מעל ובסמוך למדפי המוצרים מוצבים שלטים המפרטים מהן סגולותיו הרפואיות של המוצר ובחלק מהמקרים מצוינות על המוצרים סגולות רפואיות של המוצרים עצמם.

כך למשל, ג’ימנמה מפורסם כמגביר את ייצור האינסולין ומוריד את רמות הסוכר בדם, ושזנגביל יבש מסייע למערכת הנשימה, מפחית סיכוי לקרישי דם, מסייע לדלקות פרקים ולהורדה

במשקל.

עוד נטען בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה”ד אורלי בן עמי ואורן גוליאן, כי המשיבה משתמשת במונחים מעולם הרפואה, בהציגה את מוצריה בקטלוג שנמסר לידי המבקרים במרכז המבקרים, לידי הצרכנים בעת ביצוע רכישה בסניפיה או מצורף לחבילה בעת הזמנת מוצרים באינטרנט.

קיימת התייחסות ל”תערובות מרפא” ול”בית מרקחת צמחי”, שם מגדילה המשיבה לציין, בצד הסגולות הרפואיות והאזהרות, מינון יומי מומלץ. לדוגמה, כי גרסיניה מסייע לפירוק שומנים בדם ולחילוף חומרים וכי המינון המומלץ הוא של חליטה פעמיים ביום למשך לפחות שבועיים.

המבקש, רונן גלשטיין, טוען כי אתר האינטרנט של המשיבה כולל 500 מוצרים, שלחלק ניכר מהם המשיבה מייחסת סגולות ריפוי.

לסיכום נטען, כי המוצרים שאינם תרופות, מוצגים למכירה באופן מושך ומגרה, בצמוד לכל מוצר מידע, באמצעות שלט או באמצעות פירוט לגביו בכיתוב מאיר עיניים או באמצעות מפרט רפואי עשיר וכי בפרסומים מפורטות יכולותיו של אותו מוצר בתחום ריפוי ומניעת מחלות, מצבים, בעיות רפואיות, ותופעות גופניות.

תגובת אבי ציטרשפילר, היזם והבעלים של חוות דרך התבלינים: “בשבילי תבלינים הם משאב חשוב לאנושות ואני עובד כל חיי כדי להנגיש אותו לצריכה בטוחה למטרות קולינריות במטבח  וכמזון מקדם מרפא. בשבילי חנויות התבלינים בסביבת האדם הן יותר מחנויות, הן מחסני רעיונות ויש בהן פוטנציאל עצום לרווחת האדם. כל זאת, לצד הרופא וכדי  לסייע לנו להיות אולי  גם הרופאים של עצמנו  וגם להקל  על הרופאים עצמם שקורסים תחת הנטל. תהליך התביעה הייצוגית שהחל מולנו איננו, בעיניי, תביעה ייצוגית כלפי החברה שלי. זו תביעה ייצוגית כלפי משאב לגיטימי וחשוב שרובנו מעוניינים להשתמש בו וזקוקים לו – משאב השמוש בתבלינים וצמחי מרפא. תביעה זו מופעלת כנגד ארגון שכל המהות שלו היא שימוש באחריות ובביטחון במשאב.

“הייתי מצפה להערות/הארות ולתיקון שלהם במידת הצורך. גישה שמקדמת תביעה ייצוגית איננה מייצגת בעייני ציבור רחב, מכיוון שבמרכז המבקרים אני פוגש במשך שנים ציבור זה  שכביכול נפגע וחווה את הקשר החיובי אתו. אין בעיני מקום לתביעה משפטית נגד הסבתא וגם לא נגד חוות התבלינים שמייצגת אותה. הגיע הזמן להפסיק לומר לסבתא, תפסיקי לספר סיפורי סבתא, ולתת למסר הזה את הביטוי הראוי ברוח התקופה”.


[/hide]
[hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.
ניתן להרשם לקבלת כניסה מיידית ומלאה לתכני האתר

[/hide]

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*