ייצוגית בהיקף 25 מיליון שקל נגד מאפיית לחם תושיה על אי הפחתה של משקל האריזה

בבקשה נטען כי אריזות אינן אמורות להיכלל במשקל הנקי של המוצרים, אלא שבלחם תושיה מצרפים את משקלן של האריזות למשקלם הנקי של המוצרים, ואין המדובר בסכומים זניחים. מלחם תושייה מסרו כי יגיבו בבית המשפט וכי היו מודאגים יותר אם היו תובעים מאה אלף שקל

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 25 מיליון שקל הוגשה כנגד מאפיית תושיה שתוצרתה נמכרת ב-30 חנויות רשת “לחם תושיה”, וכנגד המנהלת והמפעילה של חנות של “לחם תושיה” ברחוב ויצמן בתל אביב.

במבוא לבקשה שהוגשה על ידי דקלה כהן לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי עניינה במנהגה של מאפיית תושיה למכור ללקוחות מוצרי מאפה, מבלי להפחית את משקל האריזות ממשקלם של המוצרים שנמכרו. באופן זה, נאמר בבקשה, נמכרת למעשה לצרכן האריזה במחיר היקר בו נמכר המוצר עצמו.

בבקשה נטען כי אריזות אינן אמורות להיכלל במשקל הנקי של המוצרים, אלא שבלחם תושיה מצרפים את משקלן של האריזות למשקלם הנקי של המוצרים, ואין המדובר בסכומים זניחים. אשר על כן אין מנוס נוכח ההפרה השיטתית, אלא להגיש בקשה זו במטרה להביא להפסקת הפרת הדין האמורה ולפצות את הצרכנים.

תגובת לחם תושיה: “עדיין לא קיבלנו את כתב התביעה. כאשר נקבל אותו נגיב בבית המשפט. לגבי סכום התביעה – הייתי יותר מודאג אם היו  תובעים מאה אלף שקל”. עוד נמסר מלחם תושיה, כי “ללחם תושיה יש 13 סניפים ואין לה זכיינים, וכי המפעילה של החנות מרחוב ויצמן קיבלה ללא תמורה את החנות בתחילת 2020. היא משתמשת בעשרים אריזות בשבוע לאריזת עוגות. היא בת שלושים ולפני כן עבדה כעוזרת לגננת ובמלצרות. קשה לנו לראות כיצד תעמוד בתשלום של 6 מיליון שקל בתביעה הייצוגית”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*