ייצוגית בהיקף 193 מיליון שקל נגד רשת יוחננוף בטענה שבסניפיה לא מאפסים את משקל האריזות

לטענת המבקש, רשת יוחננוף באופן גורף ועקבי אינה מסמנת על גבי האריזות את משקל הנטו של המוצרים, ומחייבת את הלקוחות בתשלום עבור המוצר על פי המשקל הכולל את משקל האריזות. בנוסף, במקרים בהם ביצעה הרשת קיזוז, הרי שמדובר בקיזוז חלקי

רשת יוחננוף. צילום: ניר ודל, ויקימדיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 193 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד כנגד רשת יוחננוף. לטענת המבקש שלום שלי, תושב הישוב לפיד, רשת יוחננוף בכל אחד משמונה סניפיה שנדגמו על ידו, לא מאפסת את משקל האריזות של המוצרים, תוך שבכך היא גורפת שלא כדין רווחי עתק על חשבון לקוחותיה, המגיעים כדי עשרות אחוזים מהמחיר המקורי.

כך לדוגמה, בסניף צומת בילו ברחובות נמכרה אריזת קרטון של המוצר “מאפים במשקל” שמשקלה 84 גרם בקיזוז 4 גרם בלבד. המבקש מציין כי מדובר במוצרים הנארזים לפני מסירתם לצרכן והנמכרים בתפזורת או לפי יחידת מידה, או שלגביהם ניתן שירות של חיתוך או פריסה על ידי רשת יוחננוף, לכל הפחות בכל אחד מסניפי הרשת המפורטים בתביעה.

בבקשה נטען, כי רשת יוחננוף מחייבת את לקוחותיה במחיר המוצרים במשקל האריזות וזאת בשעה שעל חלק מהמוצרים מסומן כי משקל האריזה קוזז. לטענת המבקש רשת יוחננוף באופן גורף ועקבי אינה מסמנת על גבי האריזות את משקל הנטו של המוצרים, ומחייבת את הלקוחות בתשלום עבור המוצר על פי משקל הכולל את משקל האריזות. בנוסף במקרים בהם ביצעה הרשת קיזוז, הרי שמדובר בקיזוז חלקי או לא קיים או בטל בשישים לעומת משקל האריזה האמיתי.

בבקשה נטען, כי משקל האריזה המקוזז בפועל נמוך בעשרות אחוזים בממוצע ממשקלה האמיתי של האריזה, וכי בניגוד להנחיות הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בנוגע למכירת מוצר הנארז בבית העסק, מוכרת רשת יוחננוף את המוצרים בלא לאפס את משקל האריזה האמיתי, כאשר בפועל החלק הארי ממשקל האריזה האמיתי מגולם בעלות המוצרים הנרכשים.

לדברי המבקש, מדובר בהטעיה צרכנית המתבטאת בגביית יתר של משקלי האריזות. להערכתו נהנתה רשת יוחננוף  שלא כדין במהלך התקופה הרלוונטית, בשלוש השנים האחרונות, מתקבולים בסך של כ-193 מיליון שקל לכל הפחות, והיא חבה להשיב ללקוחותיה שנפגעו מהתנהלותה האמורה את הכספים הללו.

מיוחננוף נמסר כי החברה טרם קיבלה את התביעה ולכן לא תגיב.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*