ייצוגית בהיקף 15.5 מיליון שקל נגד מרינדו בטענה שחייבה על משקל האריזות של מוצרי הבשר

לטענת המבקש, החברה מוכרת מוצרי בשר במשקל, ארוזים מראש או הנארזים במקום, ללא הפחתת משקל האריזה מהמשקל הכולל, תוך הטעיית הצרכן

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 15.5 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת מרינדו ממושב כנף, בעלת רשת קצביות. זאת, בטענה לפיה פעלה בניגוד להוראות החוק בכך שחייבה את לקוחותיה שרכשו מוצרי בשר, עוף, דגים ואחרים, הנמכרים לפי יחידת משקל, על משקל האריזות כחלק ממשקל המוצר שבתוכן, בניגוד לנדרש בדין.

לטענת המבקש, גיל פלדמן, החברה מוכרת מוצרי בשר/עוף ואחרים במשקל ארוזים מראש או הנארזים במקום, ללא הפחתת משקל האריזה מהמשקל הכולל, תוך הטעיית הצרכן. עוד טוען המבקש כי חברת מרינדו אינה מסמנת על פי הדין את מוצריה הארוזים מראש.

לדבריו הוא רכש במספר סניפים של החברה מוצרים שונים המשווקים על ידה כאשר פעם אחר פעם החשיבה החברה את משקל אריזת המוצרים בתמחור הכולל של המוצר, כך שעלות משקל האריזה משתקללת כעלות משקלו של המוצר שבתוכה.

בבקשה נטען כי הצרכן אינו יודע כי מוליכים אותו שולל וכי הוא משלם את המחיר העודף, וכי החברה מטעה את הצרכנים ועושה עושר על חשבונם.

לטענת המבקש החברה מפרה ברגל גסה את הוראות חוק המכר הקובע מפורשות כי מחיר הנקבע לפי משקל יחושב לפי משקלו הנקי של המוצר. כמו כן מפרה החברה את חובתה לקיים את חוזה המכר ואת חובתה לפעול בתום לב.

בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות לחברה בצו עשה למלא אחר הוראות הדין ולסמן את מוצריה כנדרש, ולחייב את לקוחותיה על פי משקל המוצר בלבד ללא האריזה כמתחייב בהוראות הדין.

לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*