ייצוגית בהיקף 10 מיליון שקל נגד רשת הקצביות מעדני גורמה בגין הטעיה צרכנית

לטענת המבקש, הרשת מחייבת את לקוחותיה בגין כמות עודפת שכלל לא הוזמנה על ידם, ואין המדובר בכמות עודפת בשיעור פעוט, אלא בכמות שיכולה להגיע לעשרות אחוזים ויותר מהכמות שהוזמנה

מעדני גורמה. צילום אתר הרשת

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 10 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד רשת הקצביות מעדני גורמה. זאת, בטענה להתנהלות מקוממת, נפסדת ואף בלתי חוקית מצידה של רשת קצביות יוקרתית, המאוגדת תחת שם המותג “מעדני גורמה”, המונה כ-100 סניפים, כלפי ציבור לקוחותיה.

לטענת המבקש, עדו פיגנבוים, הרשת מתעשרת על חשבון לקוחותיה תוך הטעיה חמורה, וזאת בשני היבטים: ראשית היא מחייבת את לקוחותיה בגין כמות עודפת שכלל לא הוזמנה על ידם, ואין המדובר בכמות עודפת בשיעור פעוט, אלא בכמות שיכולה להגיע לעשרות אחוזים ויותר מהכמות שהוזמנה. כך, בעוד שלקוח מזמין לדוגמה 1 קילו בשר הוא עלול לשלם על 1.1 ק”ג ואף יותר מכך, והמדובר בהתנהלות שיטתית.

שנית וחמור מכך, טוען המבקש, כי בגין הכמות העודפת אשר כלל לא הוזמנה על ידי הלקוח, הוא מחויב במחיר גבוה יותר מהמחיר הנקוב לק”ג בגינו ערך את הזמנתו. לדברי המבקש, המדובר בהטעיה צרכנית חמורה ובלתי חוקית ובהתעשרות שלא כדין מן הסוג החמור ביותר, והכול על חשבון ציבור לקוחות נאמן.

אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות על השבת כספם של הלקוחות שחויבו בגין כמויות עודפות מעבר לכמויות שהוזמנו על ידם, וכן בתעריף החורג מהתעריף בו רכשו את המוצרים, ובנוסף להורות לרשת מעדני גורמה לחדול לאלתר מהתנהלותה זו.

רשת הקצביות מעדני גורמה הוקמה בשנת 1972 והיא מונה כיום יותר מ-100 קצביות הפזורות בכל רחבי הארץ ביניהן שבעה סניפי בית ועוד עשרות קצביות בזכיינות ברשתות מזון נבחרות.

תגובת הרשת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*