ייצוגית בהיקף כ-8 מיליון שקל הוגשה נגד שופרסל בטענה להטעיה במשקל החסה

בנוסף, לטענת העותרים, מוכרת שופרסל מוצרי בשר ודגים במשקל ולא מפחיתה את משקל האריזה או חלקה, וכך גם לגבי מוצרי מעדניה - גבינות קשות, נקניקים ועוד וכן מוצרי "מיקס עלים" למיניהם. בעניין החסה והמיקס, נאמר בבקשה, ציינה שופרסל משקל גבוה בהרבה ממשקל המוצר

תערובת חסה אלון - מותג סופרסל. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 8.11 מיליון שקל הוגשה כנגד שופרסל בטענה להטעייה צרכנית. זאת, בכך שהלקוח מקבל מוצר הנמוך ממשקל המוצר עליו שילם.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי ניצן ואורית רובינשטיין נאמר, כי שופרסל מוכרת מוצר בשם: “חסה אלון אדום-ירו שופרסל” במשקל 300 גרם, כאשר בפועל הלקוח מקבל חסה במשקל ממוצע הנמוך בכ-25% מהמשקל המוצהר.

בנוסף מוכרת שופרסל מוצרי בשר ודגים במשקל ולא מפחיתה את משקל האריזה או חלקה, מוכרת מוצרי מעדניה – גבינות קשות, נקניקים ועוד – ולא מפחיתה את משקל האריזה, מוכרת מוצרי “מיקס” עלים שונים: מיקס בזילקום, מיקס לעוף, מיקס לחליטה, מיקס לסלט ובמקרים רבים היא לא מפחיתה את משקל האריזה כולה או חלקה.

בעניין החסה והמיקס, נאמר בבקשה, ציינה שופרסל משקל גבוה בהרבה ממשקל המוצר, והלקוח מקבל מוצר נחות מהמוצר אותו היה אמור לקבל לפי הצהרת שופרסל על גבי האריזה.

המבקשים מציינים כי כל המוצרים הללו (למעט הבשר והדגים) הם מוצרים מהמותג הפרטי של שופרסל או שעובדי שופרסל מבצעים את שקילות המוצרים, ולפיכך נושאת שופרסל באחריות מלאה לתקינותם. עוד מציינים המבקשים, כי התנהלותה של שופרסל הנה עקבית.

לדברי המבקשים, בין שופרסל לבין לקוחותיה נכרת חוזה במשתמע מכוח הוראות החוק הקוגנטי האוסר על שופרסל לגבות תשלום עבור אריזת המוצרים מבלי שהוצג להם באופן ברור מחירה של האריזה, בהתאם לכללים המחייבים בחוק הגנת הצרכן. אולם, נטען בבקשה כי שופרסל התעשרה שלא כדין בכך שגבתה תשלום עבור אריזות בלי לגלות זאת ללקוחות ושלשלה את ההפרש לכיסה. בנוסף מכרה שופרסל מוצרים שמשקלם נמוך בהרבה מהמוצהר עליהם וכך התעשרה שלא כדין על חשבון לקוחותיה.

לדברי המבקשים, הצרכנים זכאים לקבל את החלטותיהם בצורה מושכלת כשכל הפרטים הרלוונטיים להחלטה מצויים בפניהם, ובהסתרת גביית התשלום עבור האריזה, כאשר עצם גביית התשלום עבור האריזה והן מחירה המדויק של האריזה אינם חשופים לצרכן, הטעתה שופרסל את לקוחותיה והסבה להם עוגמת נפש רבה.

בית המשפט מתבקש להורות לשופרסל לחדול מהגבייה הלא חוקית ולפצות את חברי הקבוצה המיוצגת ו/או להשיב להם את הסכומים שהפסידו ו/או הרווחים שהפיקה שופרסל כתוצאה מכך. בנוסף, לחייב את שופרסל לסמן באופן מדויק וברור את כל המוצרים ולשקול אותם כך שמשקל האריזה לא ייכלל בשקילה.

משופרסל לא התקבלה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*