ייצוגית בהיקף כ-300 מיליון שקל נגד קוקה קולה בטענה לניצול לרעה של מעמדה כמונופול

לטענת המבקש, מדובר בתמחור מופרז באופן מובהק. תגובת קוקה קולה: "מדובר בבקשה שממחזרת טענות שמצויות בערעור בבית המשפט העליון על אישור בקשה לדון בייצוגית אחרת באותו נושא בדיוק. קבלת הערעור תסתום את הגולל אף על הבקשה הזו"

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-300 מיליון שקל הוגשה כנגד החברה המרכזית ליצור משקאות קלים (קוקה קולה) מבני ברק. זאת בטענה לפיה החברה מנצלת לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין בשוק משקאות הקולה (הרגיל והדיאט) וגובה מחירים מופרזים עבור משקה קוקה קולה בבקבוקים של 1.5 ליטר באופן הפוגע בציבור הצרכנים ומהווה הפרה של חוק התחרות הכלכלית.

לבקשה צורפה חוות דעת מומחה של ד”ר כורש גליל, בה נאמר כי בשלוש השנים האחרונות משקה הקוקה קולה מתומחר בסך ממוצע של בין 2.10 ל-2.31 שקל ביתר לבקבוק לעומת המוצרים המתחרים, דהיינו פערים בשיעור ממוצע של כ-61% בהשוואה לפפסי קולה ו-76% בהשוואה לאר.סי. קולה.

לטענת המבקש, ישראל רבין, מדובר בתמחור מופרז באופן מובהק באופן שבו “גובהו של המחיר ומידת מופרזתו דוקרים את העין וברורים לכול”, כלשון הממונה על ההגבלים העסקיים, אשר מצא כי קוקה קולה ניצלה את כוחה המונופוליסטי תוך ניסיון לדחוק את מתחרותיה מנקודות מכירה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר, כי השוואה שערך המומחה מעלה כי בחו”ל הפערים בין בקבוק קוקה קולה לבקבוק פפסי או בקבוק אר. סי.      קולה נמוכים באופן משמעותי ממש ועומדים על ממוצע אריתמטי של כ-5% בלבד. המומחה קבע בחוות דעתו, כי סך הנזק לציבור הנובע ממדיניות התמחור של קוקה קולה בגין המשקאות אותם היא מייצרת ומשווקת תחת המותג “קוקה קולה”, לרוב בבקבוקים בנפח של 1.5 ליטר בשלוש השנים האחרונות, על פי מבחן ההשוואה למחירי המשקאות המתחרים ארסי קולה ו-פפסי, עומד על כ-300 מיליון שקל.

בית המשפט העליון הורה השבוע על עיכוב ביצוע עד לקבלת החלטה בערעור שהגישה החברה על ייצוגית קודמת באותו נושא ובית המשפט ידון בו בחודש נובמבר השנה.

מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים נמסר: “מדובר בבקשה שממחזרת טענות שמצויות בערעור בבית המשפט העליון על אישור בקשה לדון בייצוגית אחרת באותו נושא בדיוק. קבלת הערעור תסתום את הגולל אף על הבקשה הזו”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*