יומן מסע לדובאי – שמונה משוכות לכבוד ימי החנוכה 2020 / טלי ברנר

מורה נבוכים לקוראים היוצאים בימים אלו לדובאי - שמרו על כל הכללים והימנעו מאכזבות. חלק מהכללים רלבנטיים לכל מי שיוצא לחו"ל

המתנה לא פשוטה בחדר במלון ושירות חדרים. צילום: טלי ברנר
טלי ברנר. צילום: שי שבירו

לפניכם מורה נבוכים לקוראים היוצאים בימים אלו לדובאי הירוקה (עדיין) כי מתברר שב-37% מהטיסות הממריאות מנתב”ג היעד הוא דובאי וגם אני בין הנוסעים. שמרו על כל הכללים והימנעו מאכזבות. חלק מהכללים רלבנטיים לכל מי שיוצא לחו”ל.

8 משוכות לכבוד שמונת ימי חנוכה. עם צמיד אדום וכמה טיפים:

הקורונה עדיין כאן, העולם מתחיל להתחסן. נסיעה בימים אילו לחו”ל מחייבת שינויים בהתנהגות לה היינו רגילים בנסיעותינו לחו”ל בעבר. משתפת במסלול המכשולים הארוך אותו עברתי בשבוע האחרון ומציידת בטיפים שאולי יקלו על המחליטים לטוס, לעבור את מסלול המכשולים בשלום.

משוכה ראשונה: הכללים כל הזמן משתנים – היו קשובים – קבעתי נסיעה לדובאי כבר לפני שלושה חודשים, לתערוכה האורגנית של המזרח התיכון. בשבוע האחרון החליטה ממשלת דובאי לחייב כל נושא דרכון ישראלי להוציא ויזה מראש, עניין שמחייב רישום מוקדם, העברת תשלום לאחר דרישה מהחברה בדובאי, ואז להמתין. אין עם מי לדבר.

משוכה שניה: טיפול בקבלת ויזה – לטפל בוויזה מוקדם ככל האפשר, יותר מ-96 שעות שממליצות חברות התעופה. שלטונות ההגירה בדובאי מבטיחות ויזה תוך 30 יום. אמנם קיבלתי את הוויזה אחרי פחות מ-48 שעות, אך אלו היו 48 שעות מלחיצות ביותר של אי-ודאות.

משוכה שלישית: הצהרת בריאות – את הצהרת הבריאות של משרד הבריאות  יש למלא 24 שעות לפני ההגעה לשדה. עליך להצהיר שאינך חולה, שלא נפגשת עם חולה או אדם בבידוד, אתה נדרש להדפיס את התעודה, להציגה עוד לפני הכניסה לאולם היוצאים, בדיקת חום קצרה ואתה מקבל צמיד אדום למשך השהות בשדה התעופה, עד לעלייה למטוס.

משוכה רביעית: כמו תמיד, להציג דרכון בביקורת דרכונים ולשמור על מרחק.

משוכה חמישית: בדיקת קורונה באנגלית –   בצ’ק-אין יש להציג, בנוסף לדרכון, גם צילום דרכון + בדיקת קורונה שלילית, שעשית ב-72 שעות לפני צאתך, הבדיקה בתשלום ונעשית אחרי קביעת תור במרפאות בתי החולים. מומלץ לחשב טוב. שימו לב, כל הטקסט חייב להיות באנגלית, ולא רק שם הבדיקה והפרטים האישיים, כפי שאני הגעתי, בטעות. מחיאות כפיים מגיעות לצוות הקרקע של אל-על, הוא קשוב, סבלני ותומך. הגעתי עם תעודה שחלקים ממנה בעברית. הנציג הציע לי את שירותי צוות הקרקע, כדי לשלוח במייל את התוצאות באנגלית, למייל של השדה. הוא יצא מעמדת הישיבה שלו, נעמד לצדי, לעזור לי טכנית עם הטלפון הנייד כדי להגיע למסמך הנדרש, שלח את המייל להדפסה, ניגש למשרד והביא לי את המסמך הנדרש. התנהלות שירותית כזו לא זכורה לי, מעולם, והיא ראויה לכל הערכה.

סוף- סוף נכנסתי! תנועת הנוסעים דלילה. מתוך 45 טיסות יוצאות, 17 יוצאות לדובאי. ארבע חברות מטיסות לדובאי. הדיוטיפרי הראשי ומתחם המסעדות סגור, אך יש מספר מתחמים קטנים שפתוחים. לטיסה עולים כרגיל, אבל בלי דחיפות.

משוכה ששית: במטוס 50% תפוסה, אולי זה מסביר את המחירים הגבוהים. עם הכניסה ריח חיטוי חריף מקדם את אפך. בימים אילו זהו ריח נעים המביא איתו תחושת ביטחון.

טיפ חשוב : שלוש השורות האחרונות ריקות ונשמרות לציוד המוגבר של צוות האויר. מומלץ לשבת מאחור, הספסלים ריקים בחלקם.

משוכה שביעית: בטיסה – האוכל מוגש באריזות סגורות והוא דווקא טעים. אין משקאות רק מים, בבקבוקים סגורים. הדיילים מאוד רגועים ומסבירי פנים. התקופה האחרונה בה היו מושבתים השפיעה עליהם לטובה, מסתבר. דיילי אל על, שבדרך כלל אינם מצטיינים באדיבותם, היו מאוד אדיבים, סבלניים, חייכנים ושירותיים. לא פשוט לשרת את הקהל היוצא בהמוניו לדובאי. הם ראויים להערכה רבה.

זו טיסה של פחות מארבע שעות, בגובה נמוך, שמאפשר לעקוב אחר המסלול מהחלון. רבת עמון נפרשת מתחתינו ואחריה מרחבי המדבריות העצומים של ערב הסעודית, עם מבנים ומתחמים בצורות גיאומטריות לא מוכרות הפרושים במדבר, העיר ריאד עד דובאי. הנחיתה מעל איי הדקלים שבבנייה מואצת ואנחנו נכנסים לשדה תעופה מפואר, רחב ידיים, נוח, כשמכל עבר מחייכות אלינו מהפוסטרים דיילות חברת Emirates החינניות.

משוכה שמינית : לפני תהליך ביקורת הגבולות, שגם הוא מרווח ונוח, עוברים דרך מתחם לבדיקת קורונה. כשמתחילה להיווצר צפיפות קלה, נפתח מייד מתחם ענק נוסף. כל הדרך מלווה בנציגי השדה האדיבים במיוחד, לבושים בגלאביות לבנות וסנדלים אפורים. על הדרכון מוטבע ברקוד, אותו עליך לסרוק כדי לקבל את התשובה לקורונה. עליך לשהות בחדר במלון עד לקבלת התשובה. אוכל יש להזמין משירות החדרים, כי גם ברחבי המלון אסור להסתובב. האורח חותם על הצהרה שאם יימצא חיובי לקורונה, הוא יידרש לשלם עוד 150 דירהם (הכסף הדובאיי) עבור תהליך החיטוי.

ואני יושבת בחדר ומחכה לתשובה. היא הגיעה אחרי עשרים שעות מלחיצות. מקווה שלא הוצאתי לכם את החשק לקום ולטוס ליעד שעדיין ירוק, עד שישתנו הכללים. רק שימו לב שהם לא השתנו ולא לדלג על שום שלב.

נסיעה בטוחה.


הכותבת היא מהנדסת מזון יותר מ-35 שנה. מרכזת את תחום התעשייה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית בישראל, חברה בוועדות רגולציה במזון בארץ ובעולם.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*