טעימה מהחיים – סרט על חברות ואוכל

הבמאי פרנצ'סקו פלאסקי על הסרט: הסרט הוא על ידידות לפני שהוא סרט על אוכל, אבל האוכל והבישול עומדים בחזית של כל מה שקורה בין שני הגיבורים. האוכל מגלה את החיבורים בין שניהם

ארתורו וגווידו בסרט טעימה מהחיים. צילום באדיבות קולנוע חדש

ארתורו הוא שף מוכשר, אבל בעקבות התנהגות אלימה הוא נאסר ושוחרר כשמוטל עליו לעשות עבודות שירות. הוא נשלח לתת שיעורי בישול לצעירים עם צרכים מיוחדים, שחיים בהדרכתה של אנה הנאה. לגווידו יש אספרגר אבל גם תאווה גדולה לבישול ולמטבח. המפגש בין שני ההפכים האלו יוצר חברות בלתי אפשרית שתשנה לגמרי את חייו של ארתורו.

הסרט טעימה מהחיים של הבמאי פרנצ’סקו פלאסקי והתסריטאי פילפו בולניה יוקרן מה-13 ביוני בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ. צילום: סטפנו פאליוונה, מוזיקה: פאולו ויואלדי.  92 דקות. איטלקית.

טעימה מהחיים. באדיבות קולנוע חדש
פוסטר רשמי של טעימה מהחיים
פוסטר רשמי של טעימה מהחיים

הבמאי פרנצ’סקו פלאסקי על הסרט: “ארתורו הוא טבח מוכשר אך נמצא כבר הרחק משיאו. יש לו בעיה לשלוט בעצביו והא נוהג לא פעם באגרסיביות יתרה. הוא תקוע בגישה לפיה הוא טוב מדי למסעדה העלובה בה הוא מבשל ואיך זה שהוא לא מבשל במקום יותר נחשב ואופנתי. ואז הנסיבות מובילות אותו לפגוש את גווידו, נער עדין עם אספרגר עם רצון ללמוד בישול ולהיות טבח. ארתורו לא סובל את התיק שהופל עליו לשמש כמדריך בקורס בישול לנערים עם אוטיסטים, אך הוא מזהה את תשוקתו יוצאת הדופן של גווידו. בין השניים נרקמת מערכת יחסים מיוחדת המתפתחת לידידות של ממש. מה שמשנה את הגורל של שניהם. ארתורו מתייחס לגווידו ללא מסננים, הוא דורש ממנו כמו מכל אחד אחר, אפילו שלפעמים עושה שגיאות והדרך שלו לא תמיד נכונה. אולם דווקא הדרישות של ארתורו וההתייחסות לגווידו כמו אל כולם מוציאות מגווידו את המיטב. לאספרגר של גווידו יש משמעות מטאפורית, לשני הגיבורים יש קושי להזדהות עם האחר ולהבין מוסכמות חברתיות וכללים בלתי כתובים, גם לגווידו וגם לארתורו ה’נוירוטיפיקל’ (כך אוטיסטים מכנים אדם בעל יכולת חברתית נורמלית). ארתורו ביקורתי מדי מטבעו ונוטה להסתבך במחלוקות, מה שהביא אותו בסופו של דבר למסגרת של ענישה. גווידו מנסה להיראות נורמלי ובכל הוא מסתכן בהסתבכות במצבים שאליהם הוא נקלע רק כדי להשיג עבודה. לשניהם יש גם חזון קולינרי שמקרב ביניהם. על אף שלשניהם אופי ייחודי משלהם שלא תמיד הולך בתלם, במטבח הם יותר נצמדים למסורות ופחות פתוחים לניסויים וחידושים.

“הסרט הוא על ידידות לפני שהוא סרט על אוכל, אבל האוכל והבישול עומדים בחזית של כל מה שקורה בין ארתורו לגווידו. האוכל מגלה את החיבורים בין שניהם, שניהם קפדניים ועקשנים מאוד. לעיתים התמונה מתהפכת, וקשה לזהות במסע שלפנינו מיהו החניך ומיהו המלווה.

“לא רק גווידו וארתורו מופיעים בסרט, יש עוד דמויות שמניעות את הסיפור. אנה, סלסו ואפילו עמיתו ויריבו של ארתורו – דניאל. בסוף הסרט כולם יסיימו עם בחירות שלא היינו מצפים מהם. לכן אני מרגיש המשכיות עם הסרטים הקודמים שיצרתי במיוחד אמה (Emma sono io) בו גם היה מגוון בין מה שאמיתי למה שרק נראה כך (שם דובר על נושא אחר – הפרעה נפשית דו-קוטבית).

“טעימה מהחיים הוא סרט feel good, קומדיה לדייטים, סרט חברוּת, לא משנה באיזו הגדרה נבחר – זה קודם כל סרט שמתבסס על הדמויות שלא מפחדות לחשוף רגשות ולקבל תחושות חיוביות. כאן באה לידי ביטוי היכולת המופלאה של השחקנים שעמדו לרשותי ליצור את התחושה הזו. אני רוצה להודות להם על הביצוע שהעניקו כל אחד בתפקיד שלו ולתרומה הנדיבה שלהם להפיח חיים בסרט”.

צילום באדיבות קולנוע חדש

הבמאי  פלאסקי נולד בשנת 1961 בגרוסטו שבטוסקנה לא רחוק מחוף הים הטירני ולמד קולנוע בפירנצה. יצר יותר מעשרים סרטים קצרים וסרטי טלוויזיה. משנת 2013 הוא הקדיש את זמנו להוראת קולנוע בעיר הולדתו גרוסטו.

שחיקנים:

ארתורו:        ויניצ’יו מרצ’יוני                  Vinicio Marchioni

אנה:            ולריה סולרינו                   Valeria Solarino

גווידו:           לואיג’י פדלה                    Luigi Fedele

מרינארי:      ניקולה סירי                      Nicola Siri

מריונה:        מירקו פרצה                     Mirko Frezza

קונסיריאז’:   סטפניה דה יונג                Stephanie de Jongh

ג’ולייטה:       בנדטה פורקרולי               Benedetta Porcaroli (“זרים מושלמים”)

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*